ماکان آریا پارسا از دغدغه های کارآفرینان ایرانی می گوید


ماکان آریا پارسا از دغدغه های کارآفرینان ایرانی می گوید

 

در سال‌های اخیر، کارآفرینی در ایران گاهی بی‌رحمانه و بی‌تفاوت است که کارآفرینان از این موضوع گلایه‌های زیادی دارند.

 

در سال‌های اخیر، کارآفرینی در ایران گاهی بی‌رحمانه و بی‌تفاوت است که کارآفرینان از این موضوع گلایه‌های زیادی دارند. ماکان آریا پارسا یکی از کارآفرینان ایرانی است که اخیرا در مصاحبه هایی به این موضوع واکنش نشان داده است.

دغدغه های کارآفرینی در ایران اثر ماکان آریا پارسا

 

https://www.mothering.com/members/ikavoshh.464177/#about

 

https://cults3d.com/en/users/ikavosh

 

https://www.magcloud.com/user/ikavosh

 

https://forum.singaporeexpats.com/memberlist.php?mode=viewprofile&u=382063

 

 

 

 

ماکان آریا پارسا در پاسخ به پرسش هایی که کارآفرینان ایرانی چه مشکلات و دغدغه هایی دارند؟ وی با بیان اینکه ما دو نوع تحریم داریم که شامل تحریم های خارجی و تحریم های داخلی است، تحریم های خارجی شامل تحریم های ظالمانه ای است که خارجی ها بر ما تحمیل کرده اند. اما مشکل اصلی در حوزه کارآفرینی در ایران تحریم های داخلی است.

https://www.ted.com/profiles/33626722

 

https://gaiauniversity.org/members/fanpardazan/profile/

 

https://data.world/fanpardazan

 

https://www.mothering.com/members/fanpardazan.464178/#about

 

https://cults3d.com/en/users/fanpardazan

 

 

یعنی عدم همکاری دستگاه ها و نهادهای داخلی با کارآفرین ایرانی برای انجام یک پروژه. به عنوان مثال، یک کارآفرین برای وام یا تسهیلات بانکی به انواع مشکلات نیاز دارد و برای کارآفرینی که کارآفرین می شود، دلسرد می شود و می توان او را سر کار برد، مشکل ایجاد می کند. و از طرفی ممکن است برخی از این موارد را به راحتی پشت سر بگذارند و به راحتی وام بگیرند. بنابراین مسئله اصلی همیشه تحریم های داخلی برای یک کارآفرین است. نکته دوم در بحث مشکلات کارآفرینان ایرانی این است که برخی از کارآفرینان با مشکلات گیج می شوند و در این زمینه سردرگمی مطرح می شود. https://disqus.com/by/fanpardazan/about/

 

 

 

دکتر ماکان آریا پارسا ضمن تشریح تفاوت کارآفرینی وزایی افزود: کارآفرینی وظیفه کارآفرین در جامعه نیست و اینطور نیست که افراد را برای کار استخدام کنند. حتی ممکن است کارآفرین ضد محیط زیست باشد. به عنوان مثال می‌گفتند پس از راه‌اندازی استارت‌آپ اسنپ، بسیاری از آژانس‌های تاکسی تلفنی ورشکست شدند، زیرا استارت‌آپ هم برای رانندگان و هم برای مهمانان وضعیت فوق‌العاده‌ای است و از سوی دیگر باعث می‌شود تعداد زیادی از آژانس‌های تاکسیرانی بسیاری از تلفن‌ها را ببندند. پایین. برای مردم شغل ایجاد کرد.

https://knowyourmeme.com/users/ikavosh

 

https://www.goodreads.com/user/show/148260027-ikavosh

 

 

 

یکی دیگر از بزرگترین و چالش برانگیزترین مشکلاتی که بسیاری از کارآفرینان ایرانی در یافتن پول با آن مواجه هستند. زیرا یک کارآفرین برای اجرای ایده های خود به منابع مالی نیاز دارد. در ایران تنها منابعی که افراد بیشتری به آن مراجعه می کنند بانک ها هستند. اما بانک ها نه تنها در ایران بلکه در سایر نقاط جهان نیز بدترین منابع مالی هستند.

 

https://hub.docker.com/u/fanpardazan

 

https://www.zazzle.com/mbr/238119359240359513

 

https://fanpardazan.netboard.me/

 

بنابراین وجود صندوق های سرمایه گذاری برای کمک به کارآفرینان بسیار حیاتی و حیاتی است. نبود دولت مالی در اکوسیستم کارآفرینی ایران مانع از اجرای بسیاری از ایده ها می شود و همه دستگاه ها و نهادهای اجرایی کشور باید برای برون رفت از این گلوگاه چاره اندیشی کنند.

https://hypothes.is/users/ikavosh

 

http://kabipanel.xobor.de/u159_ikavosh.html

 

https://www.wishlistr.com/profile/ikavosh

https://account.archdaily.com/us/users/profile

 

https://www.hackathon.io/users/260093

 

https://www.bbuzzart.com/profile/428183

 

 

نکته بعدی که در رابطه با چالش های کارآفرینان ایرانی وجود ندارد، توجه به مقوله پارک های علم و فناوری و انکوباتورها است. مثلاً در ایران فردی که وارد پارک های علم و فناوری می شود توسط این افراد آموزش می بیند که معمولاً اساتید دانشگاه هستند و هیچ تجربه ای در زمینه کارآفرینی ندارند. افرادی که در این زمینه تنها از طریق آموزش تئوری و بدون تمرین کارآفرینی که نیاز به تجربه عملی زیادی دارد، چگونه می توانند مربیان دیگری را استخدام کنند؟ بنابراین بهتر است خودتان کارآفرینان با تجربه تربیت کنید.

https://p-tweets.com/ikavosh

 

https://nootheme.com/forums/users/ikavosh/

 

 

ماکان آریا پارسا در ادامه این گفتگو ضمن برشمردن برخی مشکلات دیگر کارآفرینان ایرانی گفت: متاسفانه در جامعه ما نبود دانشگاه نسل پنجم یا دانشگاه کارآفرینی به شدت احساس می شود. دانشگاه های ما کاری جز ارائه مدرک به دانشجویان نمی کنند و نمی توانند دانشجویان را به سمت بازار کار سوق دهند.

 

https://www.digitaldoughnut.com/contributors/kuumslmzbdvekkh

 

https://www.nintendo-master.com/profil/fanpardazan

 

https://www.metooo.io/u/fanpardazan

 

https://www.awwwards.com/fanpardazan/favorites

 

نائب رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی غیردولتی کارفرمایی خارجی استان اصفهان با بیان اینکه آمایش سرزمین در کشور ما اتفاق نمی افتد، گفت: با توجه به شرایط موجود در کشور ما آمایش سرزمین اتفاق نمی افتد. یعنی در حال حاضر رشته هایی را آموزش می دهیم که در جامعه به آن نیازی نداریم و رشته هایی را که واقعاً نیاز داریم آموزش نمی دهیم. موضوع آمایش سرزمین موضوعی است که در نسل پنجم یعنی دانشگاه کارآفرینی باید جدی گرفته شود.

 

https://edshelf.com/profile/ikavosh

 

https://www.digitaldoughnut.com/contributors/xgwiittomjz

https://sketchfab.com/elearnpars

 

https://www.atlasobscura.com/users/pjpodthhbuuqvex

 

http://forum.erickimphotography.com/member/elearnpars

 

 

 

ماکان آریا پارسا در آخرین مطلبی که در مورد دغدغه های کارآفرینی اشاره کرد: چیزی به نام الگوسازی در کشورمان نداریم. این بدان معناست که اگر کارآفرین هستیم نمی دانیم یا نمی دانیم از کجا شروع کنیم. بهتر است کارآفرینان و رهبران نسبت به این موضوع احساس مسئولیت کنند، آموزش دهند

https://startupxplore.com/en/person/fanpardazan

 

https://www.mifare.net/support/forum/users/fanpardazan/

، در دیگری سفرهای علمی برگزار کنند. آنها از کسانی الگوبرداری می کنند که در این زمینه پیشرو هستند. به عنوان مثال یک صنعت فولاد این سفرهای علمی را در کشورهای اروپایی مانند ایتالیا و آلمان انجام می دهد و مهندسان ایرانی با الگوبرداری از برخی فناوری ها درخشش چشمگیری در صنعت فولاد کشور ایجاد می کنند. اما در حال حاضر این مزیت ها منجر به توسعه کشور و انتها شده است.

https://www.mobypicture.com/user/fanpardazan

 

https://coub.com/fanpardazan

 

بازیگران اصلی بازار فارکس


بازیگران اصلی بازار فارکس

بزرگترین بازار بورس بین المللی، بازار فارکس است. در این بازار، روزانه بیش از 5 تریلیون دلار درحال جابجایی است. این عدد 50 برابر معاملات بزرگترین بازار بورس سهام دنیا، یعنی بازار بورس آمریکا است. اما چه کسانی عوامل اصلی هستند که در این بازار ایفای نقش می کنند؟

شرکت های تجاری بزرگ

شرکت های تجاری بین المللی و بزرگ در کشورهای مختلف از جمله بازیگران اصلی بازار فارکس هستند. آنها با استفاده از بازار فارکس به خرید و فروش ارزهایی که دارند، می پردازند.

بعنوان مثال، شرکت بنز زمانی که محصولات خود را در آمریکا می فروشد، دلار دریافت می کند. پس از آن، نیازمند این هستند که دلار با به یورو تبدیل کنند. بنابراین، با ورود به بازار فارکس، در حساب خود یورو به دلار خریداری می کنند.

بانک های مرکزی بزرگ دنیا

بانک های مرکزی بزرگ دنیا، بعنوان بزرگترین بازیگران در بازار فارکس شناخته شده اند. این بانک ها با استفاده از بازار فارکس، نرخ ارز در کشورشان را کنترل می کنند.

مثلا زمانی که ارز کشور صاحب بانک ضعیف شد، حج زیادی ارز در بازار فارکس خریداری می کنند. آنها با این کار به نرخ ارز خود کمک می کنند.

بانک ها و موسسات مالی

در کنار بانک های مرکزی، بان های تجاری، موسسات مالی و سرمایه گذاری نیز در بازار فارکس فعالیت کرده و سود بدست می آورند.

درواقع، بزرگترین صاحبان هج فاند های بزرگ و مدیران سرمایه گذاری دنیا در بازار فارکس فعالیت دارند. آنها دارای حجم زیادی در این بازار هستند.

معامله گران خرد

اینها آخرین بازیگران در بازار فارکس هستند. این افراد برای بدست آوردن سود و معامله وارد بازار می شوند. میلیون ها انسان در سرتاسر دنیا، به این شکل وارد بازار فارکس شده و نقش زیادی بر این بازار دارند. بسیاری از آنها می توانند در این بازار تاثیرگذار باشند. شما نیز اگر بخواهید می توانید به این بزرگترین بازار مالی دنیا وارد شده و به معامله ی هزاران دارایی بپردازید. امیدواریم در کسب و کار و معاملاتتان موفق باشید

https://setiathome.berkeley.edu/show_user.php?userid=11150262

https://independent.academia.edu/TamannaTuba11?from_navbar=true&trigger=account-menu

http://edu.fudanedu.uk/user/kendrasykes1/

https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=https://nikotahlil.com/

http://fudanedu.uk/user/kendrasykes1/

http://www.geati.ifc-camboriu.edu.br/wiki/index.php/Usu%C3%A1rio:KendraSykes1

http://www.astro.wisc.edu/?URL=https://nikotahlil.com/

http://ezproxy.cityu.edu.hk/login?url=https://nikotahlil.com/

http://jobs.ict-edu.uk/user/kendrasykes1/

http://ict-edu.uk/user/kendrasykes1/

 

http://gg.gg/xzj8m

 

   https://bit.ly/3KamWqY.