مهمترین مزایای چربی گیر رستوران و آشپزخانه های صنعتی

چربی گیر

چربی گیر به منظور حذف روغن (چربی نامحلول ) از پساب خروجی از فاضلاب آشپزخانه ، رستوران ها ، غذاخوری ها، فست فوده وکترینگ ها مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه چربی گیر فایبرگلاس این شرکت در سایز ها و اندازه های مختلف و با توجه به نوع سفارش تولید می گردد.

مهمترین مزایای چربی گیر رستوران و آشپزخانه های صنعتی عبارت است از:

  •  قابلیت ساخت در ابعاد دلخواه دستگاه چربی گیر فایبرگلاس رستوران
  •  استحکام بسیار بالای جداره و امکان مدفون کردن آن دستگاه چربی گیر فایبرگلاس رستوران
  •  مقاومت بسیاربالا در مقابل خوردگی و مواد شیمیایی دستگاه چربیگیر رستوران فایبرگلاس
  •  ایزولاسیون کامل و بدون بو دستگاه چربی گیر رستوران فایبرگلاس
  •  قابلیت جابجایی محل استقرار دستگاه چربی گیر رستوران
  • دارای دو دریچه جهت بازدید دوره ای دستگاه چربی گیر فایبرگلاس رستوران
  • بالاترین عملکرد جداسازی ذرات چربی از فاضلاب بدلیل استفاده از مدیا و اندازه گیری دقیق مقاطع دستگاه چربی گیر رستوران فایبرگلاس
  • برخورداری از ونت هوا جهت دفع بوی ناشی از لیز شدن چربی
  • دستگاه چربی گیر فایبرگلاس رستوران دارای سبد آشغالگیر قابل تعویض

1efo_m1.jpg

absanco.com

چربی گیر فایبرگلاس

امروزه به دلیل مشکلات زیست محیطی پساب خروجی از واحدهای تولیدی و صنعتی باید استانداردهایی زیست محیطی را داشته باشد. معمولاً پساب خروجی از واحدهای صنعتی خصوصاً آشپزخانه ها حاوی ذرات روغن و چربی می باشد که در صورت تخلیه به چاه جاذب، شبکه و تصفیه خانه فاضلاب مشکلاتی از قبیل گرفتگی و … را در لوله ها ایجاد خواهد کرد. بدین منظور باید قبل از تخلیه به محیط، این چربی و روغن را حذف کرد.

شرکت مهندسی آبسان سازه آپادانا، با تکیه بر دانش فنی مهندسین و پرسنل اجرایی خود موفق به ساخت و تولید چربی گیرهای نسل جدید (نسل سوم) از پلیمرهای خاص و الیاف مقاوم در برابر خوردگی، نموده است.

این چربی گیرها دارای راندمان بسیار بالایی در عمل حذف روغن و چربی تا حدود ?? درصد می باشد. مکانیزم عملکرد به گونه ای است که پساب ورودی به سیستم پس از گذشت از قسمت های تعبیه شده و گذشت زمان ماند در قسمت خروجی قرار گرفته و مدیایتعبیه شده در این پکیج روغن و چربی موجود را جذب و به بالای سطح هدایت می کنند. سپس آب تصفیه شده که عاری از هر گونه روغن و چربی است از سیستم خارج می شود.

مزایای استفاده از چربی گیر چیست ؟

  • جلوگیری از ورود چربی و آشغال به لوله های انتقال فاضلاب
  • جلوگیری از پر شدن سریع چاه های جاذب به دلیل عدم ورود ذرات معلق
  • پایین آوردن آلودگی و بالا بردن راندمان تصفیه خانه
  • استفاده بعنوان ایستگاه پمپاژ
  • ویژگی های چربی گیر
  • ایزولاسیون کامل و بدون بو
  • استحکام بسیار بالای جداره و امکان مدفون کردن دستگاه
  • حمل و نصب آسان
  • قابلیت ساخت در ابعاد دلخواه
  • قابلیت جابجایی محل استقرار
  • دارا بودن پوشش ضد اشعه ماورا بنفش دستگاهUV
  • مقاومت بسیاربالا در مقابل خوردگی و مواد شیمیایی
  • عمر طولانی
  • دارای دو دریچه جهت بازدید دوره ای
  • عدم نیاز به عایقکاری و تعمیر
  • بالاترین عملکرد جداسازی ذرات چربی از فاضلاب بدلیل استفاده از مدیا و اندازه دقیق مقاطع
  • برخورداری از ونت هوا جهت دفع بوی ناشی از لیز شدن چربی
  • دارای سبد آشغالگیر قابل تعویض

چربی گیر (جدا کننده های چربی) به همراه هوای محلول(DAF) (DESSOLVED AIR FLOTATION)

در چربی گیر ها به روش (DAF) جداسازی از طریق وارد کردن حبابهای ریز گاز (معمولاً هوا) به داخل فاز مایع صورت می‌پذیرد. حبابهای هوا به ذرات جامد می‌چسبند و نیروی شناوری مجموعه ذره و حبابهای گاز بقدری زیادی است که سبب صعود ذره به سطح می‌شود، بدین ترتیب می‌توان ذراتی را که چگالی آنها از مایع بیشتر است را نیز به صعود به سطح واداشت. صعود ذرات با چگالی کمتر از مایع (مانند روغن محلول در آب) را نیز می‌توان با این عمل تسهیل کرد.

استفاده از حباب های گاز یا هوا به منظور جداسازی ذرات معدنی و نیز در تصفیه پساب حاوی روغن بطور گسترده‌ای استفاده شده است.

بطور کلی فرآیند شناورسازی (در چربی گیر ) از چهار مرحله اساسی تشکیل می‌شود:

  1.  تولید حباب (Bubble) در پساب روغنی.
  2.  برخورد بین حبابهای گاز و قطرات روغن شناور در آب .
  3.  چسبیدن ذرات روغن به حبابهای گاز.
  4. صعود مجموعه هوا – روغن به سطح آب یعنی جائیکه روغن (و نیز ذرات جامد معلق همراه آن) از آنجا جمع‌آوری می‌شوند.

 یک سیستم DAF بطور معمول دارای قسمتهای زیر است:

پمپ فشار، سیستم تزریق هوا، مخزن اشباع سازی، رگولاتور فشار (شیرفشارشکن)و مخزن شناورسازی (دارای پخش کننده جریان ورودی)

 روش های مختلف اشباع سازی

در سیستم چربی گیری DAF جهت اشباع سازی پساب از هوا آنرا تحت فشار قرار می‌دهند. تحت فشار قرار دادن پساب به سه روش صورت می‌گیرد :

?تحت فشار قرار دادن کل جریان : در این سیستمچربی گیر ) تمام پساب خام ورودی تحت فشار قرار گرفته و از هوا اشباع می‌شود. در این طرز عمل نسبت به دو روش دیگر بیشترین مقدار هوا حل می‌شود و نتیجه آن بیشترین احتمال اتصال مناسب بین ذرات و حبابهای هواست. اما در اثر این عمل بدلیل نیاز به سیستمهای اشباع سازی بزرگتر احتمال شکستن لخته‌ها، در اثر عملکرد پمپ و همچنین هنگام کاهش فشار بیشتر می‌شود.

?تحت فشار قرار دادن قسمتی از جریان: در این سیستمچربی گیر ) قسمتی از پساب خام ورودی به طرف سیستم تحت فشار منحرف می‌گردد. از میان مزایای اصلی این سیستم می‌توان کاهش دادن بهای پمپاژ، ظرفیت بیشتر سیستم در حمل جریان لخته سازی و کاهش شکستن لخته‌ها را نام برد. عیب رایج این سیستم و سیستم اول، قیچی شدن لخته‌ها و یا امولسیونی شدن روغن در هنگامی است که جریان ورودی دچار کاهش فشار می‌شود. در فشارهای یکسان، مقدار هوای حل شده در این سیستم نسبت به تحت فشار قرار دادن کل جریان بدلیل شدت جریان کمتر پساب کمتر می‌باشد.

?تحت فشار قرار دادن جریان برگشتی: در این سیستم ( چربی گیر )?? تا ?? درصد پساب تصفیه شده به سیستم تحت فشار برگردانده می‌شود بنابراین از شکسته شدن لخته‌ها و یا امولسیون مجدد روغن در جریان ورودی اجتناب می‌شود. اگر نخواهیم که بار هیدرولیکی (بر اساس شدت جریان ورودی) تغییر کند بدلیل اضافه شدن جریان برگشتی به کل جریان مجبور به بکارگیری بستر شناورسازی بزرگتری هستیم.

بدلیل اینکه فشار پیشنهادی برای سیستم اشباع کننده در مراجع مختلف متفاوت می‌باشد لازم است تا مقایسه ای بین این فشارها و فشارهای واقعی بکارگرفته شده در صنایع مختف انجام شود. بررسی‌ها حاکی از بکار بردن فشار ?? الی ?? پاند بر اینچ مربع در صنایع مختلف و فشار میانگین ?? پاند بر اینچ مربع می‌باشد.

در بررسی‌های مشابه انجام شده، میزان جریان برگشتی بین ?? تا ?? درصد و بطور متوسط برابر با ?? درصد گزارش شده است.

 

om7g_m2.jpg

absanco.com

 

ntzr_m3.jpg

absanco.com

l05v_m4.jpg

absanco.com

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید

همراه و واتس اپ09103592006

تلفن: 03136519352 – 03136515568

چربی گیر شرکت آسفالت توس (معدن چادرملو)

جهت جداسازی چربی و روغن از فاضلاب خروجی آشپزخانه شرکت آسفالت توس (واقع در معدن چادرملو)، یک پکیج چربی گیر DAF با ظرفیت ? مترمکعب و مجهز به پاروی چربی روب طراحی و ساخته شد. در پکیج ساخته شده، پساب ورودی به سیستم در ابتدا وارد یک سبد آشغالگیر مستقر در باکس ورودی DAF شده و پس از جداسازی مواد دانه درشت، دانه برنج و حبوبات، … وارد مخزن اصلی DAF می گردد.

در مخزن اصلی، چربی و روغن ورودی که به صورت مخلوط با آب می باشد، توسط سیستم تولید حباب های میکرونی، از آب جدا شده و به سطح مخزن آمده و توسط پاروی چربی روب از سطح جمع آوری شده و به لاندر جمع آوری چربی که داخل پکیج DAF تعبیه شده هدایت می شود. چربی جمع آوری شده در این لاندر توسط یک لوله به یک مخزن ذخیره چربی که در کنار پکیج DAF قرار دارد منتقل می گردد. در تانک ذخیره چربی سیستمی در نظر گرفته شده که از انجماد چربی و روغن ذخیره شده جلوگیری می نماید.

چربی گیر اتوماتیک شرکت حایرآسا

در این پروژه شرکت آبسان سازه آپادانا به عنوان مشاور کارفرما و مجری طرح، اقدام به انجام مراحل مهندسی شامل طراحی و محاسبات فرآیندی ، محاسبات و طراحی پکیج ، محاسبات و طراحی تجهیزات مکانیکی مورد نیاز و در نهایت ساخت پکیج چربی گیر نموده است.

مشخصات چربی گیر اتوماتیک

کارخانه حایرآسا یکی از زیر مجموعه های گروه صنعتی انتخاب واقع در شهرک صنعتی مورچه خورت می باشد. یکی از مشکلات این کارخانه، ورودی چربی به شبکه فاضلاب مجموعه و در نتیجه گرفتگی لوله ها و وارد آمدن خسارت به تصفیه خانه پساب مجموعه بود. با توجه به عدم تمایل این مجموعه صنعتی در استفاده از پکیج چربی گیر دستی، شرکت آبسان سازه آپادانا یک سیستم چربی گیر ثقلی با کنترل و تخلیه اتوماتیک جهت این مجموعه طراحی و احداث نموده است.

ظرفیت پکیج

ظرفیت پکیج چربی گیر اتوماتیک m3/d 8 می باشد.

کیفیت پساب چربی گیری شده خروجی از پکیج

بررسی آنالیزهای انجام شده بر روی پساب خروجی از پکیج چربی گیر، نشان دهنده راندمان حذف چربی به میزان ?? درصد از پساب می باشد.

کیفیت پساب تصفیه شده خروجی از تصفیه خانه

مشخصات کیفی پساب تصفیه شده خروجی از سیستم تصفیه فاضلاب، بر اساس درخواست کارفرما مطابق با استاندارد سازمان محیط زیست ایران جهت آبیاری فضای سبز در نظر گرفته شده است. استفاده از پساب تصفیه شده در آبیاری فضای سبز محوطه مجتمع سبب عدم نیاز به مصرف آب شرب جهت آبیاری بوده و تاثیر بسزایی در حراست از منابع آبی شیرین خواهد داشت.

مدارک مهندسی تهیه شده توسط شرکت آبسان سازه آپادانا

شرکت آبسان سازه آپادانا به عنوان مشاور کارفرما و همچنین نظارت در امر ساخت در پروژه تصفیه خانه فاضلاب دامداری شرکت کشت و دام نجم، مدارک مهندسی مورد نیاز جهت اجرای پروژه را تهیه نموده است. مدارک تهیه شده توسط کارشناسان فنی شرکت آبسان سازه آپادانا به شرح ذیل می باشد:
Process Calculation
Technical Specification
Control Philosophy
Operation Manual
Process Flow Diagram (PFD)
Piping & Instrument Diagram (P&ID)
Equipment List
Load List
Mechanical Datasheet
General Plan
Hydraulic Profile
Main Reactor Architectural & Structural Details
Piping Arrangement
Equipment Layout

 

پکیج چربی گیر CPI شرکت ژالکه 

بنا به درخواست شرکت ژالکه، یک دستگاه چربی گیر  CPI به صورت جمع آوری اتوماتیک چربی طراحی و ساخته شد. در این پکیج، به دلیل زمان ماند ایجاد شده چربی و روغن موجود در فاضلاب به علت اختلاف چگالی، به سطح مخزن حرکت نموده و در قسمت بالای مخزن به صورت یک لایه جمع می ­شود.

چربی و مواد سبک شناور توسط پاروی چربی ­روب از سطح جمع ­آوری شده و به باکس جمع ­آوری چربی که داخل تانک اصلی تعبیه شده هدایت می ­شود. چربی جمع­ آوری شده در این باکس توسط یک لوله به مخزن ذخیره چربی منتقل می­ شود.

 

بهترین موتور جستجوی کالا : نوبشو!

بهترین موتور جستجوی کالا : نوبشو!

نوبشو یک موتور جستجوی کالا است و نام آن بیانگر کاربرد آن است ! موتوری برای جستجوی کالا و حالا نوبشو تبدیل به بهترین موتور جستجوی کالا شده است .

موتور جستجوی کالا نوبشو، بعنوان یکی از محبوب ترین موتور جستجوهای کالای ایرانی ماه هاست با در اختیار گذاردن امکانات ساده، مهندسی شده و البته بسیار کاربردی، توانسته رابطه مناسبی را میان کاربران (خریداران) و فروشندگان ایجاد نماید .

همانطور که می دانید یک موتور جستجوی کالا باید دقیق بوده و بنا به نیاز کاربر طراحی شده باشد . خوشبختانه نوبشو در این زمینه عملکرد خوبی داشته . به دقت مهندسی شده و طراحی این پلتفرم کاربر محور می باشد .

اصل ضابطه مند بودن نوبشو یکی از جذاب ترین قسمت ها می باشد. اگر شخصی ضابطه مند می باشد می توانید در نوبشو فعالیت موفقی داشته باشید اما اگر شخصی رابطه مند می باشد به احتمال زیاد نمیتوانید با تنها "رابطه مندی" جائی در این پلتفرم جدید و موفق پیدا کنید . خریداران و فروشندگان حرفه ای می دانند یک پلتفرم ضابطه مند چقدر می تواند در موفقیت و رضایت دو طرف نقش صحیح بازی کند.

موتور جستجوی کالا چه وظایفی دارد ؟

در ابتدا باید از تنوع کالایی زیادی برخوردار باشد ، ما در نوبشو تا به امروز دو میلیون کالا را می توانیم به شما نمایش دهیم و بدون شک هر چیزی که شما نیاز داشته باشید در نوبشو به سادگی پیدا خواهید نمود .

حال اجازه دهید چندی از ویژگی های اصلی نوبشو را بیان کنیم که به موفقیت این موتور جستجوی کالا کمک کرده است :

  • نوبشو مشکلات پلتفرمهای مشابه را در در پلتفرم خود حل کرده است .
  • نوبشو بصورت دقیق وابسته به نیاز کاربران طراحی شده است .
  • سادگی کار برای نوبشو یک اولویت است. نوبشو از هرگونه پیچیدگی دوری کرده .
  • نوبشو از طریق ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ به توسعه و رشد کسب و کار شما کمک می کند.
  • نوبشو، انتخاب محصول را برای کاربران ساده تر کرده است .

a9k4_b1.jpg

نوبشو تلاش کرده حس خوب سادگی و رسیدن به هدف در زمان کمتر را برای کاربران فراهم آورد و این پلتفرم بصورت مشخص ساده است و همه چیز را ساده کرده . نه بخاطر اینکه سادگی کار با نوبشو لذت بخش است. تنها به این دلیل که سادگی کار با نوبشو نشئت گرفته از احترام این پلتفرم برای کاربران آن است . سیاست حفظ و ذخیره زمان کاربران در نوبشو با طراحی ساده و سادگی کار با این پلتفرم آمیخته شده است و کاربر در قیاس با دیگر موتورهای جستجوی کالا زمان بسیار کمتری را صرف خود یادگیری پلتفرم می نماید. فیلمهای آموزشی کوتاه و ذات ساده ی پلتفرم زمان کاربران را ذخیره می نماید .

نوبشو پلتفرمی است که در همه مراحل تلاش کرده زمان کاربر را ذخیره کند و از اتلاف وقت وی جلوگیری نماید و کاربر را بصورت دقیق به هدف خود برساند .

در هیچکدام از پلتفرمهای مشابه، خبری از ارائه اطلاعات دقیق از محصولات مشابه و برندهای متفاوت یک کالا وجود ندارد. نوبشو اینکار را برای اولین بار انجام داده و در خصوص موضوعات مختلف، اطلاعات دقیقی را در اختیار کاربران می گذارد. اما در نوبشو تلاش شده که بصورت ساده و در قالب مقالاتی مفید و روان، اطلاعات جامعی راجع به محصولات مختلف در اختیار کاربران قرار بگیرد تا پروسه تصمیم گیری و خرید را برای آنها قدری سریعتر نماید و از سردرگمی کاربر جلوگیری نماید.

نوبشو در بخش توسعه کسب  و کار نیز با ارائه بخش نوبشو مارکتینگ خدمات شایانی را در اختیار کاربران قرار می دهد. به صرفه بودن خدمات دیجیتال مارکتینگ و کیفیت بالای خدمات اساسی ترین نکات در خصوص مارکتینگ نوبشو هستند. خدمات تولید محتوا با حداقل نصف قیمت موجود در بازار و خدمات دیجیتال مارکتینگ و اموری نظیر طراحی وبسایت از آندسته خدماتی هستند که برای کاربران بسیار کاربردی خواهند بود . اما توجه داشته باشید که نوبشو مارکتینگ هزنیه مناسبی را برای خدمات در نظر گرفته تا بتواند این خدمات را در اختیار کاربران بیشتری قرار دهد.

نوبشو، موتوی استاندارد و قدرتمند است که بر پایه رضایت مشتری مهندسی شده است و ضعف دیگر موتورهای جستجوی کالا را پوشش داده است .

نوبشو با ضابطه مندی و اصل رضایت و ارائه خدمات استاندارد در ساده ترین حالت ممکن، تجربه ای بی نظیر را در اختیار کاربران قرار می دهد .

مهمتر از هرچیز، نوبشو، خدمات جانبی گوناگونی را در اختیار کاربران قرار می دهد که بتوانند خطای کمتری را در خرید محصولات داشته باشند. گاهاً وجود تنوع و برندهای مختلف در محصولات و گوناگونی مدلها، خریداران را سردرگم می کند . به همین منظور ژورنال نوبشو، اطلاعاتی نفیس را در اختیار کاربران قرار می دهد . اگر شما نیز به دنبال کسب اطلاعات صحیح در مورد محصولات هستید، بدون شک می توانید اطلاعات دقیقی را از ژورنال نوبشو بدست آورید پس اگرعلاقمند به پلتفرمی هوشمند، جدید و کاربرمحور هستید، پیشنهاد میکنیم نوبشو را فراموش نکنید!

 

 

چرا باید آزمون آزمایشی شرکت کنیم؟

چرا باید آزمون آزمایشی شرکت کنیم؟

56aa_b2.png

آزمون آزمایشی

به جرأت می توان گفت سوال مطرح شده، سوال عده کثیری از داوطلبان کنکور می باشد که ابتدا به پاسخ قسمت اول سوال می پردازیم. سپس به طور کامل به 4 آزمون آزمایشی مطرح در کشور را از جهات مختلف با هم مقایسه می کنیم تا شما داوطلب عزیز با اطمینان خاطر بیشتری بتوانید به تصمیم نهایی برای شرکت در آزمون آزمایشی برسید.

چرا باید آزمون آزمایشی شرکت کنیم؟

شرکت در آزمون آزمایشی چندین مزیت برای شما می تواند داشته باشد:

1. برنامه راهبردی آزمون ها، نقشه راه را برای شما مشخص می کند و بر مبنای آن شما به راحتی می توانید برنامه های کوتاه مدت خود را بچینید که این کار موجب می شود روند مطالعاتی بهتر و منسجم تری در طول کار داشته باشید.

2. با شرکت در آزمون آزمایشی می توانید نقاط ضعف و قوت خود را به بهترین شکل ممکن در دروس و مباحث مختلف شناسایی کنید که این کار پیشرفت شما در هر آزمون نسبت به آزمون قبل را رقم می زند و شما پیشرفت خود در برنامه های مطالعه را می توانید احساس کنید که این خود مولد انگیزه در شما .............................. باشد.

3. شرکت در آزمون آزمایشی امکان رقابت با عده زیادی از داوطلبات در سراسر کشور را برای شما فراهم می کند که این به شما کمک می کند تا به بهترین نوع ممکن خود را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهید.

پکیج 20 آزمون و 10 آزمون حرف آخر که تطابق بالای 80 درصد با کنکور داره و می تونید طبق برنامه ای که همراهش داده میشه، استفادهه بکنید.

پاسخ به قسمت دوم سوال: بهترین آزمون آزمایشی کدام است؟

برای پاسخگویی به این سوال، کاری که انجام داده ایم این است که 4 آزمون آزمایشی مطرح در کشور شامل قلمچی، گزینه دو، سنجش و گاج را از بعدهای مختلف باهم مقایسه کرده ایم تا داوطلب با مطالعه و بررسی تمامی بعدها در پایان این مقاله بتواند قادر باشد با اطمینان خاطر، جامعترین آزمون آزمایشی را انتخاب کند. آزمونی که میتواند اساسی ترین نقش را در نوع خود، جهت آماده سازی داوطلب برای آزمون سراسری یا همان فینال داشته باشد.

ابعاد مختلفی که جهت مقایسه آزمون های آزمایشی مورد بررسی قرار می گیرد، شامل:

1. بررسی سطح سوالات

2. جامعه آماری

3. برنامه هر آزمون

4. بررسی کارنامه هر آزمون

5. نکات مثبت و منفی هر آزمون

 

بررسی سطح سوالات آزمون آزمایشی:

قلمچی: قطعا یک داوطلب کنکوری برای موفقیت در کنکور باید تمامی تمرکز خود را صرف اصل مطلب کند و حتی الامکان از حاشیه ها دوری کند. بنابراین هم سو بودن یا نبودن سوالات آزمون آزمایشی با کنکور می تواند برای داوطلب بسیار اهمیت داشته باشد. سوالات آزمون های آزمایشی قلمچی هرساله به سمت و سویی می رود که بیشتر دارای ایده های جدید باشد که بتواند داوطلب را از تمامی جهات مورد سنجش قرار دهد. به همین دلیل سوالات با کیفیتی از این موسسه داریم. اما همچنان سوالات این آزمون، آن طور که باید در سطح کنکورهای سراسری مطرح نمی شود و سوالات سخت تری نسبت به کنکور در این آزمون می بینیم. این موضوع را این چنین می توان توجیه کرد که با بررسی سوالات سختتر، راحت تر می توان با سوالات کنکور روبرو شد که این موضوع می تواند در بعضی داوطلبان نتیجه عکس داشته باشد.

پس می توان به این نتیجه رسید با شرکت در این آزمون نباید انتظار سوالات راحتی داشته باشید. و از طرفی در هر آزمون چندین درس دشوارتر از سایرین هستند که این برای داوطلبی که می خواهد نقاط ضعف خود را شناسایی کند، یک امتیاز محسوب می شود. اما بالعکس برای داوطلبانی که سختی سوالات آن ها را بی انگیزه و بی اعتماد به نفس می کند، می تواند یک عیب محسوب شود.

گزینه دو: این آزمون با این شعار تطابق سوالات آزمون ها با سوالات کنکور های سراسری فعالیت خود را شروع کرد و با همین شعار وارد رقابت با سایر موسسات شد و انصافا تا حد بسیار زیادی توانسته به شعار خود پایبند بماند و هر ساله با طرح کنکورهایی با رویکرد جدید این شباهت نیز ادامه پیدا کرده است. بنابراین هم در دروس عمومی هم در دروس اختصاصی همیشه سعی بر این بوده تا طرح سوالات همسوی بسیار نزدیکی با کنکور داشته باشد.

بنابراین اینطور می توان نتیجه گرفت با شرکت در این آزمون می توانید شاهد سوالات با کیفیت و استانداردی باشید.

 

سنجش: با شنیدن نام آزمون های آزمایشی سنجش، اولین چیزی که به ذهن می رسد این است که سوالات این آزمون به وسیله طراحان کنکور سراسری طرح می شود. اما این چنین نیست. و سیستم آزمون آزمایشی سنجش، تابع تعاونی سازمان سنجش می باشد. پس این ذهنیت که با بررسی آزمون های آزمایشی سنجش به راحتی می توانیم از پس کنکور برآییم، کاملا اشتباه است. در این آزمون شاهد سوالاتی با سطح متوسط هستیم و سطح سوالات به گونه ای نیست که ارزش ریسک داشته باشد و در طول سال شرکت کنید.

 

گاج: در مورد آزمون های آزمایشی گاج، تصور بر این است که به علت نوپابودن سوالات این آزمون نمی تواند کیفیت چندانی داشته باشد اما باید گفت این تصور کاملا اشتباه است و در آزمون های آزمایشی گاج، بهترین سوالات ممکن را شاهد هستید از لحاظ کیفیت و استاندارد بودن. بنابراین می توان نتیجه گرفت ایده آل بودن سوالات این آزمون موجب شده سطح آن بسیار نزدیک به سطح سوالات کنکور سراسری باشد که این خود می تواند نقطه مثبت قوی برای انتخاب این آزمون باشد.

مهمترین کار بعد آزمون بررسی سوالات هست که تو پکیج های 20 آزمون و 10 آزمون حرف آخر، اساتید تک تک سوالات رو به صورت ویدیو تحلیل کردن و پاسخ سوال رو توضیح دادند خدمتتون.

جامعه آماری هر آزمون آزمایشی:

قلمچی: به دلیل قدمت این موسسه، این آزمون از بین آزمون های آزمایشی مختلف بیشترین جامعه آماری را دارد که به شما امکان می دهد خود را در میان رقبای بیشتری بسنجید. چه ضعیف و چه قوی. اما دقت داشته باشید جامعه آماری بالا به تنهایی نمی تواند دلیل شما برای انتخاب یک آزمون آزمایشی خوب باشد.

 

گزینه 2: هرچند ویژگی های بارز آزمون های این موسسه موجب شد تا جامعه آماری آن رو به افزایش باشد. اما همچنان جامعه آماری آزمون های این موسسه در مقابل قلمچی کمتر است و قلمچی کماکان بیشتر جامعه آماری را از آن خود کرده است. اما برای رفع این مشکل، گزینه دو مقایسه درصدهای خام هر داوطلب در جامعه آماری کنکور سال قبل را به آزمون های خود اضافه کرده است و رتبه و دانشگاه هایی که سایر افراد سال قبل با درصدهای این داوطلب کسب کرده اند را می توان مشاهده کرد.

 

سنجش: آزمون های آزمایشی سنجش در 11 مرحله برگزار می شود که مجموع 7 آزمون مرحله ای و 4 آزمون جامع در انتهای سال است. جامعه آماری آزمون های مرحله ای چندان جالب و چشمگیر نیست ولی آزمون های جامع سنجش با بیشترین تعداد شرکت کننده هر ساله برگزار می شود. چون حتی بچه هایی که در طول سال در سایر آزمون های آزمایشی شرکت کرده اند، اما آزمون های جامع سنجش هم به دلیل جامعه آماری بالا و عالی از دست نمی دهند. کسب رتبه در آزمون های جامع سنجش با اختلاف بسیار کم می تواند به کسب رتبه در آزمون سراسری نزدیک باشد. بنابراین شرکت در آزمون های جامع سنجش حتما توسط مشاورین توصیه می شود.

 

گاج: موسسه گاج به دلیل نوپا بودن در زمینه آزمون های آزمایشی، جامعه آماری خوبی ندارد و می توان گفت جزو پایین ترین موسسات از نظر داشتن مخاطب برای آزمون های آزمایشی است و همین مسئله موجب شده داوطلبانی که تمایل دارند در یک جامعه آماری خوب و چشمگیر خود را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهند، تمایل چندانی برای شرکت در این آزمون نشان ندهند.

 

برنامه هر آزمون:

قلمچی: آزمون های قلمچی در فاصله دو هفته ای در روزهای جمعه به صورت هماهنگ در کشور برگزار می شود. این فاصله جنبه آموزشی و یادگیری در روند مطالعاتی داوطلب را افزایش می دهد که از ویژگی های مثبت برنامه این آزمون است. معیار بسیاری از داوطلبان برای شرکت در این آزمون برنامه راهبردی آن است. این آزمون به دلیل فاصله دو هفته ای بیشتر مورد توجه داوطلبان قرار گرفته است و حتی داوطلبان شرکت کننده در سایر آزمون های آزمایشی به مثبت بودن این قضیه تاکید دارند.

از دیگر ویژگی های برنامه این آزمون می توان به وجود برنامه، در برنامه های راهبردی اشاره کرد که امکان بیشترین مرور را به داوطلب می دهد و همچنین وجود ایستگاه های جبرانی، فرصت جبران را برای داوطلبانی که به هر دلیل از برنامه عقب افتاده اند فراهم می کند. هرچند هر برنامه ای می تواند نقص هایی داشته باشد اما برنامه قلمچی از بین برنامه آزمون های مختلف کمترین نقص را شامل می شود. قلمچی علاوه بر آزمون های مرحله ای دو هفته یکبار، آزمون جامع هماهنگ و مطابق با بودجه بندی کنکور را برگزار می کند.

 

گزینه دو: برنامه آزمون های گزینه دو همانند سایر موسسات به گونه ای طراحی شده است که به داوطلبان این امکان را می دهد که کل دروس را در کنکور مطالعه و مرور کند و این جزو واجبات برای هر برنامه است و به عنوان نقطه مثبت تلقی نمی شود. طبق برنامه گزینه دو، داوطلب دروس را 4 تا 6 بار مطالعه می کند به طور کلی در برنامه آزمون های گزینه دو دروس پایه آنطور که باید نسبت به دروس پیش مورد توجه قرار نگرفته اند. دلیلش این است که هرساله درس های پایه را در تابستان با آزمون های خود پیش می برد و به همین دلیل در طول سال تمرکز خود را به دروس سال چهارم معطوف می کند. فاصله زمانی بین آزمون ها در گزینه دو، سه هفته یکبار است.

 

سنجش: این آزمون بر خلاف آزمون های آزمایشی سایر موسسات در فواصل زمانی منظم برگزار نمی شود. به همین دلیل داوطلبانی که در طول سال تحصیلی می خواهند با برنامه منظم مطالعه داشته باشند، بهتر است این آزمون را انتخاب نکنند. برنامه این آزمون برای داوطلبان فارغ التحصیلی که قدرت برنامه ریزی شخصی بالایی دارند به نسبت می تواند بهتر باشد.

 

گاج: وجه شباهت آزمون های قلمچی و گاج فواصل دو هفته ای برنامه های آنهاست. آزمون های گاج مانند قلمچی نیز روز جمعه برگزار می شود. از نظر میزان دوره مباحث مختلف و داشتن انعطاف پذیری برای داوطلبانی که بنا به هر دلیلی از بودجه بندی یکی دو آزمون عقب می افتند، برنامه آزمون ها نمی تواند مفید باشد. چون موارد گفته شده نقص برنامه محسوب می شود. به بیانی دیگر استراتژی درستی بر برنامه آزمون های گاج حاکم نیست.

بررسی کارنامه های آزمون های آزمایشی مختلف:

قلمچی: کارنامه آزمون های قلمچی بعد از ظهر همان آزمون روی سایت موسسه قرار می گیرد. نمودار پیشرفت تحصیلی، تعادل مطالعاتی، تراز، درصد خام برای هریک از دروس را در کارنامه قلمچی بر روی سایت می توان مشاهده نمود. تراز های موجود در کارنامه های قلمچی به دلیل بالا بودن جامعه آماری این آزمون ها قابل اعتمادتر است. این ویژگی این امکان را به داوطلب می دهد تا با بررسی کارنامه و پاسخ تشریحی هر درس نقاط ضعف و قوت خود را به درستی شناسایی کند.

 

گزینه دو: بعد از اتمام آزمون در همان روز، مجموعه ای از کارنامه های متفاوت در اختیار داوطلبان شرکت کننده در این آزمون قرار می گیرد. این کارنامه ها به داوطلب در ارزیابی هرچه بیشتر روند پیشرفت مطالعاتی کمک می کند. کارنامه گزینه دو که در اختیار داوطلب قرار می گیرد به شرح زیر است:

1. کارنامه اصلی: در این کارنامه وضعیت درصدهای خام داوطلب در درس های مختلف مشاهده می شود. و داوطلب می تواند تراز و درصدهای خام را نسبت به میانگین کل و همچنین داوطلبان برتر مقایسه کند.

2. کارنامه زیر درس: در این کارنامه داوطلب نسبت به سطح علمی خود در بخش های مختلف فصل از یک درس اطلاعات کامل به دست می آورد. به عنوان مثال در درس ادبیات تست های قرابت را بهتر از تست های آرایه پاسخ داده است.

3. کارنامه تخمین رتبه: به بیان ساده تر، در این کارنامه به داوطلب گفته می شود این درصدها در کنکور سال قبل چه نتیجه ای کسب کرده است.

4. کارنامه تعیین سطح تحصیلی

5. کارنامه تحلیل آزمون

6. کارنامه روند تحصیلی

7. کارنامه مشاورهای آموزشی

8. کارنامه رشته های قبولی

 

سنجش: شاید بتوان گفت تنها موسسه ای که در روز برگزاری آزمون، کارنامه ای برای داوطلبانش صادر نمی کند، آزمون های سنجش می باشد. خدمات پس از آزمون این مجموعه بسیار ضعیف است.

 

گاج: بی شک یکی از مهم ترین بخش های برگزاری یک آزمون آزمایشی تحلیلی است که بعد از آزمون داوطلب باید از وضعیت درسی خود داشته باشد. این موسسه مقدمات لازم برای ارزیابی اصولی داوطلب را با ارائه کارنامه های مختلف فراهم کرده است:

1. کارنامه شخصی: این کارنامه مخصوص داوطلب است و شامل نمره خام درس، نمره میانگین کل داوطلبان، نمره میانگین نفرات برتر، نمره تراز هر درس، در مدرسه و شهر و سهمیه و استان و کشور، تعداد شرکت کنندگان در شهر، نمودار وضعیت داوطلب نسبت به وضعیت مطلوب در هر درس، رتبه داوطلب نمره کل، نمره و رتبه در زیرگروه ها.

2. کارنامه جمع بندی: این کارنامه هر نیم سال یکبار در اختیار داوطلب قرار می گیرد و شامل اطلاعات نمودار پیشرفت، میانگین نمره تراز هر درس، نمایش فاصله داوطلب برای رسیدن به رشد دلخواه، نمودار پیشرفت کلی دروس اختصاصی داوطلب، نمایش اشکالات در مباحث، نمایش تاخیرها.

5. نکات مثبت و منفی آزمون های آزمایشی مختلف:

قلمچی:

نکات مثبت:

1. برگزاری آزمون های قلمچی به صورت دو هفته یکبار به داوطلب کمک می کند تا تمرین مستمر داشته باشد و از شرایط آزمون دور نشود.

2. برنامه بلند مدت منسجم و منظم خوبی دارد که در طول سال کنکور داوطلب را از هر برنامه دیگری بی نیاز می کند.

3. جامعه آماری بالای این آزمون موجب شده تعداد زیادی از داوطلبان به سمت کانون کشیده شوند. چون امکان ارزیابی بهتر و دقیق تر نسبت به سایر دانش آموزان را فراهم می کند.

4. هر ساله تعداد کثیری از رتبه های تک رقمی و نفرات برتر کسانی بوده اند که در آزمون های قلمچی شرکت کرده اند. این نکته مثبت بسیار اهمیت دارد.

5. فاصله دو هفته ای آزمون ها موجب می شود داوطلب از جو رقابتی کنکور و درس خواندن خارج نشود.

نکات منفی:

1. تحمیل هزینه های مازاد به دانش آموزان برای خرید مواردی مثل کتاب و دی وی دی های که کیفیت بالایی ندارند.

2. هزینه آزمون های کانون رقم بالایی است که موجب نارضایتی بسیاری از داوطلبان است.

3. ضریب منحنی آزمون های کانون بالاست و این نشانه ناامیدی ..... داوطلبان است.

 

گزینه دو:

نکات مثبت:

1. همسو بودن سوالات با کنکور سراسری و دارای ایده های نوین در راستای طراحی کنکورهای سراسری اخیر، از ویژگی های بارز آزمون های آزمایشی گزینه دو می باشد که موجب شده بیشترین تطابق را با کنکور سراسری داشته باشد.

2. ارائه 8 کارنامه مختلف که موجب می شود که داوطلب دید وسیعی در همه زمینه های دروس نسبت به خود داشته باشد و با تصمیم گیری درست جهت کسب موفقیت بیشتر حرکت کند.

3. تحمیل نکردن هزینه های مازاد برای خدمات بلااستفاده از مزیت های مهم این آزمون به حساب می آید.

نکات منفی:

1. عدم توجه به دروس پایه در سال تحصیلی به علت اینکه در تابستان توجه ویژه ای به دروس سال دوم و سوم می شود. بنابراین با شروع سال تحصیلی تمرکز خود را بر سال چهارم معطوف می کند که این جزو نکات منفی است.

2. عدم انعطاف پذیری برنامه های این آزمون طوری که داوطلبی از یکی دو برنامه عقب بیفتد به سختی می تواند فرصت جبران پیدا کند.

3. جامعه آماری چندان زیادی نسبت به قلمچی که علت آن می تواند به قدمت موسسه نیز برگردد اما همین مورد نیز موجب کمتر شدن طرفداران این آزمون شود. هرچند ملاک های مهم تری نسبت به جامعه آماری برای انتخاب یک آزمون می تواند وجود داشته باشد.

 

سنجش:

نکات مثبت:

1. بالا بودن جامعه آماری این آزمون در 4 آزمون جامع پایانی است طوری که تقریبا هم سطح کنکور سراسری است.

2. هزینه های این آزمون مقرون به صرفه می باشد و در مقایسه با هزینه آزمون های آزمایشی سایر موسسات هزینه پایینی است.

نکات منفی:

1. نداشتن برنامه ریزی درست و اصولی. چون برنامه های آزمون های سنجش اصولا کاربردی نیست و با برنامه مدارس هماهنگی ندارد.

2. نداشتن نظم در زمان برگزاری آزمون ها (آزمون ها نامنظم در فواصل 2 تا 5 هفته برگزار می شود.)

3. عدم ارائه خدمات پس از آزمون برای ارزیابی هرچه بهتر داوطلب برای ادامه مسیر مطالعاتی خود.

 

گاج:

نکات مثبت:

1. طرح سوالاتی با ایده های نوین و هم سطح و هم سو با کنکور سراسری

2. هزینه های مناسب برای شرکت در آزمون که برای اغلب خانواده ها مقرون به صرفه می باشد.

نکات منفی:

3. نداشتن یک برنامه ریزی با استراتژی قوی و اصولی نسبت به سایر موسسات از جمله نکات منفی این آزمون است که از طرفداران این آزمون کم کرده است.

 

برای بهره مندی از پروژه ???? حرف آخر و ??? روز سرنوشت ساز تا کنکور، کلیک کنید.

مجله ای به نام مجله خدمت از ما

این فهرست حاوی پربازدیدترین پست های سایت خدمت از ما است. سایتی که دارای مجله ای به نام مجله خدمت از ما هست.
 

http://postcj.blog.ir/post/129

http://posstap.blog.ir/post/163

http://postep.blog.ir/post/160

http://postcp.blog.ir/post/129

http://postca.loxblog.com/post/146

http://postau.parsiblog.com/Posts/137

http://posteb.blog.ir/post/210

http://postez.blog.ir/post/145

http://postem.blog.ir/post/269

http://postah.parsiblog.com/Posts/161

http://postaq.parsiblog.com/Posts/138

http://posstac.loxblog.com/post/288

http://postag.parsiblog.com/Posts/142

http://postey.blog.ir/post/145

http://postcv.blog.ir/post/145

http://postch.loxblog.com/post/143

http://postbf.parsiblog.com/Posts/233

http://postar.parsiblog.com/Posts/246

http://postak.parsiblog.com/Posts/138

http://postcl.loxblog.com/post/142

http://posteh.blog.ir/post/152

http://postcb.blog.ir/post/160

http://postao.blog.ir/post/165

http://postew.blog.ir/post/144

http://postao.parsiblog.com/Posts/142

http://postap.parsiblog.com/Posts/151

http://postex.blog.ir/post/143

http://postaj.loxblog.com/post/158

http://postcr.blog.ir/post/127

http://postan.parsiblog.com/Posts/160

http://postcb.loxblog.com/post/150

http://posteg.blog.ir/post/187

http://posteq.blog.ir/post/181

http://postcs.blog.ir/post/138

http://postbc.parsiblog.com/Posts/146

http://posstaq.blog.ir/post/159

http://postad123.loxblog.com/post/493

http://postek.blog.ir/post/187

http://postch.blog.ir/post/128

http://postby.loxblog.com/post/142

http://postea.blog.ir/post/222

http://postat.parsiblog.com/Posts/148

http://postej.blog.ir/post/178

http://postci.loxblog.com/post/140

http://postaf.blog.ir/post/194

http://postbe.parsiblog.com/Posts/336

http://postel.blog.ir/post/256

http://posten.blog.ir/post/275

http://postaf.loxblog.com/post/297

http://postav.parsiblog.com/Posts/135

http://postbx.loxblog.com/post/156

http://postcf.loxblog.com/post/152

http://postaj.parsiblog.com/Posts/239

http://postao.loxblog.com/post/301

http://postcl.blog.ir/post/128

http://postac.blog.ir/post/189

http://postcm.loxblog.com/post/150

http://postan.loxblog.com/post/219

http://postck.loxblog.com/post/144

http://postba.parsiblog.com/Posts/172

http://postcd.loxblog.com/post/142

http://postci.blog.ir/post/127

http://postbt.loxblog.com/post/150

http://postck.blog.ir/post/126

http://postec.blog.ir/post/213

http://postag.loxblog.com/post/165

http://postbk.parsiblog.com/Posts/149

http://postax.parsiblog.com/Posts/134

http://postcn.loxblog.com/post/141

http://postan.blog.ir/post/158

http://posteo.blog.ir/post/144

http://postev.blog.ir/post/146

http://postef.blog.ir/post/199

http://postag.blog.ir/post/157

http://postcm.blog.ir/post/138

http://postbd.parsiblog.com/Posts/234

http://postaf.parsiblog.com/Posts/162

http://postad.blog.ir/post/231

http://postcn.blog.ir/post/127

http://postbv.loxblog.com/post/221

http://postet.blog.ir/post/148

http://postcj.loxblog.com/post/155

http://postak.loxblog.com/post/387

http://postbw.loxblog.com/post/163

http://postbu.loxblog.com/post/249

http://postas.parsiblog.com/Posts/301

http://postbs.loxblog.com/post/277

http://postct.blog.ir/post/127

http://postah.blog.ir/post/153

http://postaj.blog.ir/post/171

http://postcg.loxblog.com/post/148

http://postcq.blog.ir/post/128

http://postce.blog.ir/post/158

http://postei.blog.ir/post/138

http://postcu.blog.ir/post/138

http://postco.blog.ir/post/128

http://postah.loxblog.com/post/283

http://posteu.blog.ir/post/148

http://postbz.loxblog.com/post/142

http://postcb.parsiblog.com/Posts/265

 

ویژگی‌های انواع حفاظ دیوار

درب آکاردئونی و حفاظ پنجره وحفاظ دیوار   

همانطور که در بالا عرض کردیم، درب آکاردئونی به منظور حفاظت از مکان‌های مختلف نصب می شود، از این رو باید بسیار مستحکم باشد. با چنین شرایطی می توان ویژگی های زیر را برای درب‌های آکاردئونی در نظر گرفت:

  • وجود مقاطع کناری در درب‌های آکاردئونی که اندازه‌های آن باید 30 در 50 باشد.
  • بکار بردن پرچ‌های با کیفیت به هنگام اتصالات
  • وجود دستگیره‌های فلزی موسوم به کونیک
  • وجود کمربند ایمنی
  • استفاده از جوش SMAW در مسیر تولید درب
  • بکار بردن تسمه با ابعاد 20 در 5

مزایای درب‌های آکاردئونی

استفاده از درب آکاردئونی نسبت به سایر درب‌ها بعنوان حفاظ، مزیت های بسیار مناسبی دارد. یکی از این مزیت‌ها به کم اشغال کردن فضا در هنگام باز و بسته شدن درب مربوط است. همچنین درب آکاردئونی بسیار سبک است و به انرژی زیادی جهت باز و بسته کردن آن نیاز نداریم.

در نظر داشته باشید که با نصب درب آکاردئونی دیگر نیازی به نصب هیچ دوربین مداربسته‌ای نخواهیم داشت، همچنین به دیگر روش‌های مراقبت از محل مورد نظر نیز احتیاجی نیست.

افراد می توانند در صورتی که احساس کردند نیاز به حفاظ آکاردئونی دارند، از انواع طرح آن نیز بهره‌مند شوند و ظاهر آن را متناسب با ساختمان تطبیق دهند.

نصب درب آکاردئونی

کار چندان سختی برای تهیه و نصب درب آکاردئونی وجود ندارد. در مرحله‌ی اول کافی است که ورودی مکان مورد نظر را که قصد نصب درب آکاردئونی برای آن داریم را اندازه گیری کنیم. در مرحله‌ی بعدی باید پروفیل‌های درب آکاردئونی ساخته شود و سپس ساخت خودِ در؛ در دستور کار قرار می گیرد. در آخر نیز باید توسط متخصص جوشکار، درب آکاردئونی آماده شده بر روی چارچوب در ورودی مکان مورد نظر‌تان تطبیق داده شود. (نصب شود)

a6ru_n1.jpg

انواع حفاظ‌های دائمی پنجره

حال به سراغ انواع حفاظ های پنجره می رویم که می توان از آنها به صورت دائمی استفاده کرد:

·حفاظ پنجره مشبک

این نوع از حفاظ پنجره به شکل توری یا فلزی است که امکان دسترسی حتی از بیرون شیشه را نخواهد داد. هر چند با توجه به اینکه این مدل از حفاظ ظاهر جذابی ندارد، برای ساختمان‌های مسکونی کمتر استفاده می شود.

·حفاظ پنجره میله‌ای

این حفاظ یکی از حفاظ‌های پر استفاده می باشد که فاصله میله‌ها را در این حفاظ می توان به دلخواه تنظیم کرد. قاعدتاً هر چه فاصله میله ها کمتر باشد، امنیت آن نیز بیشتر خواهد بود. ناگفته نماند که حفاظ پنجره میله ای؛ هم از داخل منزل نصب می شود و هم از بیرون.

·حفاظ پنجره سفارشی

در بعضی از موارد با توجه به نوع ساختمان می توان درخواست حفاظ دکوراتیو کرد. در این گونه از حفاظ‌ها بنا به نوع و طراحی ساختمان اقدام به ساخت حفاظ می شود تا از زیبایی های ظاهری ساختمان کم نشود.

مزیت‌های حفاظ پنجره

با توجه به اینکه شکستن قفل های پنجره با هر نوع حفاظی بسیار سخت است، می توان امید داشت تا بعد از بکار بردن هر یک از حفاظ‌های پنجره، دیگر هیچ دغدغه ای برای سرقت و یا عدم امنیت منزل وجود نداشته باشد. ضمن اینکه حفاظ‌های توری برای خانواده هایی که کودک دارند، بسیار مهم است و می تواند کودک‌تان را از سقوط از پنجره در امان دارد.

قیمت حفاظ پنجره

تقریباً همه‌ی انواع حفاظ پنجره به هزینه های آنچنانی نیاز ندارد و می توان گفت که سیستم های امروزی حفاظ پنجره، از لحاظ مالی نیز کاملاً بصرفه خواهد بود. با این حال اگر قصد استفاده از حفاظ پنجره را برای منازل‌تان دارید، ابتدا تعداد پنجره ها و ابعاد آن را در نظر گرفته تا یک برآورد قیمتی صورت گیرد و سپس در صورت نیاز اقدام به ثبت سفارش کنید.

02ry_n2.jpg

ویژگی‌های انواع حفاظ دیوار

حفاظ‌ها از نظر جنس و یا طرح و شکل با یکدیگر تفاوت دارند، به همین دلیل می توانند قیمت‌های مختلفی نیز داشته باشند. افراد مختلف، با توجه به نوع محل مورد نظر می‌توانند حفاظ دیوار مد نظرشان را انتخاب کنند. حال سوال این است که این‌گونه حفاظ‌ها از چه ویژگی‌هایی برخوردار هستند؟ جنس‌های استفاده شده برای تهیه حفاظ دیوار می تواند به افزایش استحکام و مقاومت آن‌ها کمک کند. در واقع جنس‌های مختلف بکار رفته در حفاظ دیوار با یکدیگر فرق دارند و بنا به نوع استفاده در محل‌های گوناگون انتخاب می شوند.

ارتفاع‌های حفاظ دیوارها نیز بر اساس نوع کاربری آنها می‌تواند از 1 متر تا 1 متر و نیم متفاوت باشد. در واقع باید این موضوع را در نظر بگیرید که از حفاظ دیوار می خواهید در چه مکانی استفاده کنید. طبیعتاً برای خانه های بیرون شهر، اندازه های حفاظ‌ها باید بیشتر باشد. تراکم حفاظ دیوار نیز یکی دیگر از مواردی است که در تهیه حفاظ در نظر گرفته می‌شود. جدای از اینکه با افزایش تراکم حفاظ به هزینه ساخت آن اضافه می شود، می‌تواند در مستحکم بودن آن نیز کمک کند.

انواع حفاظ دیوار

حفاظ‌های دیوار به چندین دسته تقسیم بندی می‌شوند که در ادامه به محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین آنها اشاره خواهیم کرد:

حفاظ دیوار شاخ گوزنی

تراکم نرده در این نوع از حفاظ بسیار زیاد است و همانطور که از اسم آن پیداست، برگرفته شده از شاخ گوزن می‌باشد. استفاده از فولاد در ساخت این حفاظ بسیار محتمل است. از حفاظ شاخ گوزنی در آپارتمان‌ها و ویلاها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حفاظ دیوار سرنیزه‌ای

این نوع از حفاظ بیشترین استفاده را در بین دیگر انواع حفاظ‌ها دارد. ظاهر ساده و نوک شبیه نیزه‌ی آن از دلایل استفاده از آن می‌باشد. گفتنی است که معمولاً ارتفاع حفاظ سرنیزه‌ای به حداکثر تا 150 سانتی‌متر می‌رسد.

حفاظ دیوار لیلیوم

زیبایی خاص این نوع از حفاظ به یکی از دلایل استفاده از آن بدل شده است. ظاهر این حفاظ شبیه به گل لیلیوم است و در دو رنگ نیز ساخته می شود. با توجه به اینکه امنیت در این نوع از حفاظ بسیار بالاست، طبیعتاً از قیمت بالایی نیز برخوردار خواهد بود.

منبع اخبار: از بخش حفاظ  خبر گزاری ایسنا