پروتکل های VPN امن شامل چه موارد ی است


پروتکل های VPN امن شامل موارد زیر است:

• امنیت پروتکل اینترنت (IPsec) در اصل توسط کارگروه مهندسی اینترنت (IETF) برای IPv6 ساخته شده است ، که قبل از توصیه RFC 6434 در تمام استانداردهای سازگار IPv6 لازم است. این پروتکل امنیتی مبتنی بر استانداردها همچنین به طور گسترده ای با IPv4 و پروتکل تونل سازی لایه 2 مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی آن بیشترین اهداف امنیتی را برآورده می کند: در دسترس بودن ، یکپارچگی و رازداری. IPsec از رمزگذاری استفاده می کند ، یک بسته IP را درون یک بسته IPsec قرار می دهد. کپسول زدایی در انتهای تونل اتفاق می افتد ، جایی که بسته IP اصلی رمزگشایی شده و به مقصد مورد نظر خود هدایت می شود.

Transport Layer Security (SSL / TLS) می تواند تمام ترافیک شبکه را تونل کند (مانند پروژه OpenVPN و پروژه SoftEther VPN) یا اتصال جداگانه ای را ایجاد کند. بسیاری از ارائه دهندگان قابلیت های VPN را برای دسترسی از راه دور از طریق SSL فراهم می کنند. SSL VPN می تواند از مکانهایی متصل شود که IPsec در ترجمه آدرسهای شبکه و قوانین دیوار آتش مشکل دارد.

Datagram Transport Layer Security (DTLS) - مورد استفاده در Cisco AnyConnect VPN و OpenConnect VPN برای حل مشکلاتی که SSL / TLS با تونل TCP دارد (تونل TCP از طریق TCP می تواند منجر به تاخیر طولانی و قطع اتصال شود).

• رمزگذاری Microsoft Point to Point (MPPE) با پروتکل نقطه به نقطه Tunneling و در چندین پیاده سازی سازگار در سیستم عامل های دیگر کار می کند.

• پروتکل نقطه به نقطه پروتکل مایکروسافت (SSTP) پروتکل نقطه به نقطه (PPP) یا پروتکل تونل سازی لایه 2 از طریق کانال SSL / TLS (SSTP در Windows Server 2008 و Windows Vista Service Pack 1 پیاده سازی شده است).

• شبکه خصوصی مجازی چند راهی (MPVPN). شرکت توسعه سیستم های راگولا دارای مارک تجاری ثبت شده "MPVPN" است.

VPN Secure Shell (SSH) - OpenSSH تونل VPN (به غیر از انتقال پورت) را برای تأمین اتصالات از راه دور به شبکه یا اتصال به اتصالات ارائه می دهد. سرور OpenSSH تعداد محدودی تونل همزمان را فراهم می کند. ویژگی VPN خود تأیید اعتبار شخصی را پشتیبانی نمی کند.

WireGuard یک پروتکل است. در سال 2020 ، پشتیبانی از WireGuard به Linux و Androidkernel اضافه شد ، که این امر باعث پذیرش ارائه دهندگان VPN می شود. به طور پیش فرض ، WireGuard از Curve25519 برای تبادل کلید و ChaCha20 برای رمزگذاری استفاده می کند ، اما همچنین شامل توانایی اشتراک اولیه کلید متقارن بین سرویس گیرنده و سرور نیز می باشد. تقریباً تمام VPN های تجاری این پروتکل را به عنوان پیش فرض خود پذیرفته اند.

احراز هویت

قبل از ایجاد تونل های VPN ایمن باید نقاط پایانی تونل احراز هویت شوند. VPN های دسترسی از راه دور ایجاد شده توسط کاربر می توانند از رمزهای عبور ، بیومتریک ، احراز هویت دو عاملی یا سایر روش های رمزنگاری استفاده کنند. تونل های شبکه به شبکه اغلب از رمزهای عبور یا گواهینامه های دیجیتالی استفاده می کنند. آنها کلید را به طور دائمی ذخیره می کنند تا تونل به طور خودکار و بدون هیچ گونه مداخله ای از سوی مدیر تاسیس شود

مسیریابی

پروتکل های تونل زنی می توانند در یک توپولوژی شبکه به نقطه ای کار کنند که از نظر تئوری VPN در نظر گرفته نشود ، زیرا طبق تعریف پیش بینی می شود VPN از مجموعه های تصادفی و متغیر گره های شبکه پشتیبانی کند. اما از آنجا که اکثر پیاده سازی های روتر از یک رابط تونل تعریف شده توسط نرم افزار پشتیبانی می کنند ، VPN های ارائه شده توسط سرویس گیرنده اغلب تونل هایی هستند که پروتکل های معمول مسیریابی را اجرا می کنند.

گرافیک VPN ارائه شده توسط ارائه دهنده

بسته به اینکه VPN (PPVPN) تهیه شده در لایه 2 یا 3 کار کند ، بلوک های ساختاری شرح داده شده در زیر ممکن است فقط L2 ??، فقط L3 یا ترکیبی از هر دو باشد. ویژگی Multi-Protocol Label Switching (MPLS) هویت L2-L3 را پنهان می کند.

RFC 4026 برای پوشش VPN های L2 MPLS و L3 (BGP) اصطلاحات زیر را خلاصه می کند ، اما آنها در RFC 2547 معرفی می شوند.

دستگاه های مشتری (C)

دستگاهی که در شبکه مشتری است و مستقیماً به شبکه ارائه دهنده خدمات متصل نیست. دستگاه های C از VPN اطلاع ندارند.

دستگاه مشتری (CE)

دستگاهی در لبه شبکه سرویس گیرنده که امکان دسترسی به PPVPN را فراهم می کند. گاهی اوقات این فقط یک نقطه تمایز بین مسئولیت تأمین کننده و مشتری است. سایر ارائه دهندگان به مشتریان امکان پیکربندی آن را می دهند.

دستگاه نهایی تأمین کننده (PE)

دستگاه یا مجموعه ای از دستگاه ها واقع در لبه شبکه ارائه دهنده که از طریق دستگاه های CE به شبکه های مشتری متصل می شوند و نمای ارائه دهنده سایت سایت مشتری را ارائه می دهند. PE ها از VPN هایی که از طریق آنها متصل می شوند و حالت VPN را حفظ می کنند آگاه هستند.

دستگاه تأمین کننده (P)

دستگاهی که در شبکه اصلی ارائه دهنده کار می کند و با هیچ نقطه پایانی مشتری رابط مستقیم ندارد. به عنوان مثال ، این می تواند مسیریابی بسیاری از تونل هایی را که توسط فروشندگانی اداره می شوند و متعلق به PPVPN هستند برای مشتریان مختلف فراهم کند.

منبع

خرید قطعات موبایل


خرید قطعات موبایل

 

drc3_m3.jpg

گسترش روزافزون تکنولوژی و ظهور فناوری های جدید سبب شده است تا این روزها زندگی ما پیش از پیش به تکنولوژی گره بخورد. تلفن های همراه را می توان نمونه ای از حضور دائم لوازم تکنولوژی در زندگی ما دانست. این گوشی های هوشمند به بخش جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده اند. هر روز ساعت ها از وقت خود را در کنار این گوشی ها سپری می کنیم و گویی که زندگی بدون این وسیله  کوچک الکترونیکی ممکن نیست زیرا بیشتر ارتباطات و کارهای زندگی روزمره مان توسط گوشی های هوشمند صورت می پذیرد. تماس گرفتن، وبگردی، تماشای ویدئو ها و گوش کردن به موسیقی مورد علاقه، استفاده از پیام رسان ها و... همه و همه بدون گوشی های تلفن همراه ممکن نبود. اما هر وسیله ای به مرور زمان دچار نقص فنی و یا خرابی می شود. گوشی های هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نیستند. گوشی های تلفن همراه یا به دلیل ایرادات نرم افزاری دچار مشکل می شوند و یا به دلیل مشکلات سخت افزاری آسیب می بینند. اغلب مشکلات اساسی به دلیل خرابی ناشی از سخت افزار مانند شکستگی و یا از کار افتادگی قطعات مختلف دستگاه اتفاق می افتد. در چنین مواقعی گوشی همراه برای ادامه کار نیازمند تعویض و یا تعمیر قطعه معیوب می باشد. از این رو خرید قطعات موبایل می تواند به یک مسئله اساسی بدل شود. در این مقاله قصد داریم شما را با مهمترین نکاتی که در خرید قطعات موبایل باید به آن دقت کرد را آشنا کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

چه زمانی خرید قطعات موبایل لازم است؟

 

در دهه های گذشته، گوشی های همراه ابتدایی و ساده کل دنیا را دگرگون کرده بودند. بسیاری از کمپانی  های تولیدکننده امروزی پیش از تولید گوشی های هوشمند امروزی تولیدکننده گوشی های دکمه ای کلاسیک بودند. برند مشهور نوکیا را می توان یکی از معروفترین عرضه کنندگان گوشی های کلاسیک دانست که امروزه به تولید اسمارت فون های مختلف مشغول است. گوشی های کلاسیک نسبت به مدل های امروزی از مقاومت و استحکام بسیار بالایی برخوردار بودند و بسیار کمتر از اسمارت فون ها دچار خرابی می شدند. گوشی های نسل قبل درصورت خرابی قطعات اغلب با تعمیر یا تعویض قطعه مشکلشان برطرف می شد و کیفیت عملکرد قطعه جایگزین چندان به چشم نمی آمد. اما در گوشی های هوشمند امروزی داستان متفاوت است. در سال های اخیر سرعت پیشرفت تکنولوژی و ارائه قابلیت های متنوع بیشتر نیز شده است. گوشی های هوشمند امروزی به لحاظ کیفیت ساخت از تکنولوژی های پیچیده تری استفاده کرده و از حساسیت بیشتری برخوردارند تا کوچکترین دستورات کاربر را اجرا کنند. از این رو قطعات موبایل بکار رفته در این گوشی ها نیز بسیار ظریف، حساس و پیشرفته می باشند. البته تولیدکنندگان اسمارت فون  ها با استفاده از فناوری های جدید به دنبال راهی برای افزایش مقاومت و طول عمر محصولات خود هستند و در این زمینه در سال های اخیر شاهد عرضه گوشی های متنوعی هستیم که در برابر آب و یا انواع گرد و خاک مقاوم اند هستیم. همچنین برخی از برند های خاصی مانند کترپیلار تمرکز خود را بر روی ساخت گوشی هایی با مقاومت و استحکام بسیار بالا قرار داده اند. با این حال بسیاری از گوشی های هوشمند ازجمله گوشی های پایین رده و میان رده همچنان آسیب پذیر بوده و به دلایل متعددی همچون نفوذ رطوبت به داخل گوشی، عدم نگهداری مناسب، قرار گرفتن گوشی در یک محیط با دمای بالا، افتادن و وارد شدن ضربه خراب شده و در برخی موارد بطور کامل از کار می افتند. در اغلب موارد این اتفاقات باعث آسیب دیدگی قسمتی و یا کل یک قطعه خاص می شود.

تقریبا تمام افراد در صورت وقوع خرابی گوشی های هوشمند خود آن را به یک تعمیرکار و یا یک متخصص در این حوزه می برند تا مشکلشان را برطرف نماید. البته عده معدودی از افراد نیز تمایل دارند تا گوشی آسیب دیده را خودشان تعمیر کنند و دیگر هزینه اضافی جهت تعمیر گوشی به مراکز تعمیراتی نپردازند و به همین سبب اقدام به خرید قطعات موبایل می کنند. در اغلب مواقع تعمیر گوشی نیازمند تعویض قطعه معیوب است از این رو باید یک قطعه تهیه شده و جایگزین آن شود. خرید یک قطعه موبایل و به ویژه یک گوشی هوشمند نیازمند تخصص و دقت بسیار بالایی است، زیرا این قطعات بسیارظریف بوده و برخی از آن ها به قدری حساس می باشند که درصورت استفاده از قطعات اشتباه یا نمونه های مشابه غیراستاندارد می تواند گوشی شما را کاملا از کار بیاندازد. لذا اگر از افراد دسته دوم بوده و یا یک تعمیرکار کم تجربه می باشید نیازمند آشنایی با قطعات مختلف گوشی های هوشمند می باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با انواع مختلف این قطعات آشنا کنیم.

انواع قطعات موبایل کدام اند؟

 

همانطور که گفتیم گوشی های هوشمند از قطعات بسیار ظریف و حساسی تشکیل شده اند. اگر هریک از این قطعات آسیب ببیند و یا خراب شود ممکن است باعث خرابی قسمت های دیگر دستگاه نیز شود. به عنوان مثال باتری گوشی را درنظر بگیرید. خرابی این قطعه ممکن است باعث ورود جریان های نامتعارف به قسمت های داخلی گوشی مانند برد دستگاه شود و خسارت جبران ناپذیری را ایجاد نماید. به همین دلیل تعویض قطعات معیوب لازم و ضروری است.

قطعات موبایل به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند. به عنوان مثال فلت بخشی از گوشی است که از انواع مختلفی نظیر فلت سیمکارت، فلت پاور، فلت هندزفری، فلت شارژ، فلت میکروفون و... تشکیل شده است و در قسمت های مختلفی از دستگاه تعبیه شده است. قطعه بعدی مربوط به بدنه موبایل می شود که به انواع مختلفی بخش بندی شده است. این قطعات پنل های جلویی و پشتی و نیز قاب موبایل را شامل می شوند. قطعات مربوط به بدنه گوشی به دلیل اینکه در زمان افتادن گوشی اولین قطعاتی هستند که در معرض وارد شدن ضربه قرار دارند؛ نسبت به سایر قطعات در معرض آسیب بیشتری می باشند.

صفحه نمایش، بلندگو یا اسپیکر، باتری، تاچ و فریم ال سی دی، حسگر اثر انگشت، قسمت پشت دستگاه، لنز و یا شیشه دوربین، پورت USB و سیمکارت، فریم ال سی دی، کانکتور سیمکارت و شارژ، سیم های آنتن و Wi-Fi، فلت و قلم نوری از دیگر قطعاتی هستند که بیشتر از سایر قسمت های گوشی دچار خرابی می شوند و خرید قطعات موبایل بیشتر به این وسایل محدود می شود.

در خرید قطعات موبایل به چه نکاتی باید توجه کرد؟

 

پس از بررسی لزوم تغییر قطعات معیوب و تهیه قطعه سالم شاید این سوال برایتان پیش بیاید که در خرید این قطعات باید به چه مواردی دقت کنیم؟ نخستین موردی که در خرید قطعات موبایل حائز اهمیت است باکیفیت بودن قطعات جایگزین است. عموما این قطعات به دو دسته اصل یا اورجینال و غیراصل یا همان فیک تقسیم می شوند. همانطور که گفتیم اغلب قطعات گوشی های هوشمند بسیار حساس هستند و تاثیر مستقیم بر روی عملکرد دستگاه دارند. از این رو بسیاری از کمپانی های تولیدکننده گوشی های هوشمند نیز بصورت اختصاصی قطعات محصولات خود را ساخته و بر روی آن نصب می کنند. همچنین شرکت های دیگری نیز وجود دارند که اقدام به تولید قطعات موبایل و محصولات جانبی با کیفیت می کنند. اغلب این قطعات به لحاظ کیفیت ساخت و کارایی درجه بندی های مختلفی دارند که هر یک مشتریان خاص خود را دارد. بنابراین این امکان وجود دارد که یک قطعه باوجود اینکه ساخت خود شرکت تولیدکننده نباشد ولی کیفیت ساخت خوبی داشته باشد.

مورد دوم قیمت قطعات موبایل می باشد که از اهمیت زیادی برخوردار است. تقریبا همواره کیفیت یک قطعه با قیمت آن رابطه مستقیم دارد و هرچه یک قطعه باکیفیت تر باشد قیمت بالایی هم خواهد داشت. متاسفانه بسیاری از افراد بدلیل پایین بودن قیمت قطعات موبایل ، نمونه های بی کیفیت ترجیح می دهند از آن ها استفاده بکنند تا هزینه تعمیر کمتری را پرداخت کنند. البته توجه کنید که قیمت پایین یک قطعه همواره دلیل بر کیفیت پایین آن نیست اما در حالت کلی فاکتور قیمت می تواند یک معیار مناسب در هنگام بررسی قطعات مختلف باشد.

 قطعات موبایل نوکیا

گوشی های کمپانی نام آشنای نوکیا یکی از با سابقه ترین و محبوب ترین برند های تولید کننده گوشی تلفن همراه در جهان است. همانطور که پیشتر اشاره کردیم گوشی های کلاسیک و دکمه ای نوکیا از نظر کیفیت ساخت و استحکام زبانزد خاص و عام بوده است. کمتر کسی را می توان یافت که از گوشی های خاطره انگیز این شرکت استفاده نکرده باشد. این شرکت در تولید گوشی های هوشمند جدید خود نیز سعی کرده است رویه گذشته خود را در پیش بگیرد و گوشی هایی با مقاومت بالا بسازد. با این حال خرابی قطعات گوشی های هوشمند در محصولات این شرکت هم وجود دارد. در بازار قطعات موبایل نوکیا در درجه بندی های متنوعی وجود دارد. بنابراین درهنگام خرید قطعات موبایل نوکیا حتما به رده کیفی آن ها دقت کنید.

قطعات گوشی سامسونگ

 

در سال های اخیر گوشی های سامسونگ بخش مهمی از بازار موبایل کشور را در اختیار گرفته است. این گوشی ها بخاطر قیمت مناسب، کیفیت بالا و مقاومت بالایی که دارند بسیار پرطرفدار شده اند. اما با این حال خرابی برای گوشی های سامسونگ نیز رخ می دهد. اگر گوشی سامسونگ شما دچار ایراد شد به سراغ خرید قطعات گوشی سامسونگ در بازار باشید. این قطعات در رده های کیفی متنوعی در بازار وجود دارند. توجه کنید که برای مراکز معتبر تعمیر گوشی سامسونگ کیفیت قطعات جایگزین بسیار مهم است از این رو پیشنهاد می کنیم حتما از قطعات گوشی سامسونگ با کیفیت بالا استفاده کنید تا بتوانید از حداکثر کارایی اسمارت فون خود بهره ببرید.

بهترین قطعات گوشی را از کجا بخریم؟

یکی از مهمترین مواردی که باید به آن دقت کرد محل خرید قطعات موبایل است. همواره سعی کنید از نمایندگی ها و یا مراکز معتبر خرید کنید تا علاوه بر اطمینان از کیفیت بالای قطعات موبایل خریداری شده از ضمانت آن نیز درصورت بروز احتمالی مشکل استفاده نمائید.

 

منبع: دیجی رو

 

انتخاب دامنه برای طراحی سایت


انتخاب دامنه برای طراحی سایت

قبل از اینکه به بررسی هر یک از پسوندهای دامنه فوق بپردازم و آنها را از نظر سئو و تاثیری که از نظر سئو خواهند داشت مقایسه می کنیم هر یک از این دامنه های اینترنتی را معرفی میکنم.

دامنه .com

دامنه های com متداول ترین دامنه های اینترنتی هستند، واژه com مخفف عبارت commercial به معنای تجاری است و وب سایت هایی که می خواهند فعالیت های تجاری انجام دهند به طور معمول باید از این پسوند در دامنه خود استفاده کنند. البته به دلیل استقبال بیش از حد از این نوع دامنه و همچنین متداول بودن آن در حال حاضر اکثر سایت های غیر تجاری نیز از این پسوند دامنه استفاده می شود.

دامنه .ir

علاوه بر پسوندهای دامنه معمول مانند net ، org ، edu و... برخی از دامنه ها مخصوص کشورها و حتی شهرهای خاص تعریف شده اند. به عنوان مثال دامنه .to مخصوص شهر تورنتو در کانادا تعریف شده است و برای کشور خاصی نیست. دامنه .ir نیز برای کشور ایران در نظر گرفته شده و سایت هایی که مرتبط با ایران هستند می توانند از این دامنه استفاده کنند.

اگر شخصی خارج از یک کشور خاص بدون اینکه در آن کشور اقامت داشته باشد بخواهد از دامنه های ملی استفاده کند معمولا دچار مشکل می شود.به عنوان مثال شما به راحتی نمیتوانید دامنه با پسوند iq که مربوط به کشور عراق است را تهیه کنید و از طرف دیگر هزینه ثبت چنین دامنه هایی معمولا بسیار بالاتر از حالت معمول خواهد بود. البته در بین این نوع دامنه ها، دامنه هایی با قیمت ارزان نیز وجود دارد، به عنوان مثال هزینه ثبت دامنه با پسوند in که مربوط به کشور هند است بسیار پایین است و در حال حاضر حدود 2000 تا 3000 تومان خواهد بود.

نکته دیگری که در مورد دامنه های ملی صادق است این موضوع است که قوانین مربوط به هر دامنه به صورت ملی تعریف میشود و تابع قوانین آن کشور خاص می باشد. به عنوان مثال طبق قوانین بین المللی اگر شما یک دامنه .com را ثبت کنید و سپس ان را تمدید نکنید و شخص دیگری آن را ثبت کند، نهایتا این دامنه متعلق به اولین نفری است که آن را ثبت کرده مگر آنکه آن را فروخته باشد و حق مالکیت دامنه حتی در صورتی که دامنه تمدید نشود برای اولین شخص ثبت کنند محفوظ است اما چنین قانونی نه تنها برای دامنه های ir صدق نمی کند بلکه اگر شما یک دامنه با پسوند ir را ثبت کنید و پس از مدتی یک شخص حقوقی ادعای برند آن دامنه را داشته باشد دامنه از شما گرفته خواهد شد و به آن شخص حقوقی تعلق می گیرد! که البته ایران تنها کشوری در دنیا است که چنین قانونی در مورد مالکیت دامنه دارد.

دامنه .co

چند سالی است که ثبت دامنه با پسوند .co رونق گرفته است، بسیاری از افرادی که دامنه با این پسوند ثبت می کنند از فلسفه و علت نامگذاری این دامنه اطلاعی ندارند. برخلاف تصور این افراد دامنه co مخفف عبارت company نیست! بلکه این دامنه یک دامنه ملی محسوب شده و برای کشور کلمبیا می باشد. بنابراین قوانین مربوط به این دامنه مربوط به کشور کلمبیا است و علت گران بودن این نوع از دامنه ها هم همین موضوع است. طراحی سایت با وردپرس

بهتر است دامنه خود را با چه پسوندی ثبت کنیم؟

با توجه به توضیحات ارائه شده، قطعا هر وب سایتی بسته به اینکه در چه زمینه ای فعالیت می کند بهتر است دامنه مربوط به کار خود را ثبت کند. البته نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که با توجه به متداول بودن دامنه های com بهتر است حتما در صورت آزاد بودن این دامنه را برای سایت خود ثبت کنید زیرا در صورت بزرگ شدن وب سایت شما در دراز مدت ثبت نکردن این دامنه می تواند برایتان مشکلات زیادی ایجاد کند. به عنوان مثال اگر میخواهید یک سایت فارسی داشته باشید بهتر است دامنه های ir و com را هم ثبت کنید تا بعد از شما شخص دیگری دامنه با پسوند دیگری را ثبت نکند و این موضوع برایتان مشکل ایجاد نکند.

مقایسه دامنه های .ir و .com

دامنه های فوق از نظر کاربردی تفاوت خاصی باهم ندارند و صرفا بر اساس نوع مخاطب می توانید در مورد انتخاب پسوند خود تصمیم گیری کنید. البته این دامنه ها از نظر سئو یک تفاوت اساسی با هم دارند که در بخش بعد آن را توضیح می دهم. در حالت کلی اگر سایت شما یک سایت تجاری است و مخاطب آن ارتباطی به ایران ندارد لزومی به ثبت دامنه با پسوند ir ندارید و در غیر اینصورت بهتر است هر دو پسوند را ثبت نمایید. تعرفه طراحی سایت      

تفاوت دامنه های ir ، com و co از نظر سئو

مهمترین تفاوت این سه نوع از دامنه بر اساس نوع مخاطبی است که دارند. گوگل و سایر موتورهای جستجو همواره تلاش می کنند بهترین پاسخ ممکن را به جستجوی کاربر ارائه دهند و به همین جهت یکی از معیارهای اساسی که دارند انطباق خواسته کاربر با عبارتی است که جستجو کرده است.

یکی از راه های منطبق کردن این موضوع در نظر گرفتن شرایط مکانی است، به عنوان مثال اگر کاربری در نیویورک به دنبال پیتزا فروشی بگردد باید اطلاعات پیتزا فروشی های نزدیک به محل خود را پیدا کند و کاربر دیگری که در لندن به دنبال پیتزا فروشی است می بایست اطلاعات متفاوتی که مرتبط با مکان اوست ببیند. طراحی سایت در تهران

گوگل در ابزار web master tools خود این امکان را در اختیار مدیران سایت ها قرار داده تا بتوانند کشور مورد نظر خود را انتخاب کنند تا نتایج گوگل برای مخاطبینی که در آن کشور جستجو می کنند نسبت به سایر وب سایت ها بالاتر نمایش داده شود. برای دسترسی به این بخش کافی است در بخش site settings در وب مستر تولز کشور هدف مورد نظر خود را انتخاب کنید.

البته گوگل به صورت خودکار برای دامنه های ملی مخاطب هدف را در همان کشور قرار می دهد و نیازی به تنظیمات این بخش برای دامنه های ملی نیست. طراحی سایت     

مشکل دامنه co از نظر سئو

اگر دامنه شما با پسوند co باشد گوگل به صورت خودکار سایت شما را برای کشور کلمبیا در نتایج بالاتری قرار داده و برای سایر کشور ها در نتایج بالا قرار نخواهد داد. به همین دلیل افرادی که بدون اطلاعات دقیق اقدام به ثبت دامنه با این پسوند می کنند باید در جریان باشند که عملا سایتی که دارند در کلمات پر رقابت نمی تواند رتبه بالایی در گوگل و سایر موتورهای جستجو کسب کند و چنین دامنه ای از نظر سئو در داخل ایران و سایر کشورها به غیر از colombia بسیار ضعیف خواهد بود.

مشکل دامنه com از نظر سئو در داخل ایران

با توجه به اینکه کشور ایران در حال حاضر تحریم است، برای دامنه های com نمی توانید محدوده جغرافیایی هدف تعیین کنید و به همین جهت این نوع از دامنه ها از این نظر در رتبه مناسبی نسبت به دامنه های ir در جستجوی عبارات فارسی و داخل ایران قرار نمیگیرند. بنابراین اگر مشتری هدف شما داخل ایران است بهتر است از دامنه ir برای دامنه خود استفاده کنید زیرا گوگل به صورت خودکار کشور ایران را به عنوان کشور هدف این نوع از دامنه ها شناسایی میکند. طراحی فروشگاه اینترنتی    

مشکل دامنه ir

مشکل دامنه ir تحریم بودن در تبلیغات گوگل است و اگر بخواهید از تبلیغات گوگل استفاده کنید عملا بهتر است از دامنه با پسوند com استفاده کنید، اما اگر برنامه ای برای استفاده از سیستم تبلیغات گوگل ندارید دامنه های ir می تواند گزینه مناسبتری باشد. البته این شرایط تا زمانی برقرار خواهد بود که تحریم های ایران ادامه داشته باشد.

  1. https://hamedweb.iranblog.net/Post/3/Business-Center-Website-Design--Shopping-Center-Website-Design.html
  2. https://mahsaweb.iranblog.net/Post/1/Sports-site-design.html
  3. https://mahsaweb.iranblog.net/Post/9/Industrial-site-design.html
  4. https://mahsaweb.iranblog.net/Post/7/Service-site-design--Service-company-site-design.html
  5. https://mahsaweb.iranblog.net/Post/5/Car-site-design--car-show-site-design.html
  6. https://mahsaweb.iranblog.net/Post/3/Business-Center-Website-Design--Shopping-Center-Website-Design.html
  7. https://webinja.iranblog.net/Post/1/Sports-site-design.html
  8. https://webinja.iranblog.net/Post/9/Industrial-site-design.html
  9. https://webinja.iranblog.net/Post/7/Service-site-design--Service-company-site-design.html
  10. https://webinja.iranblog.net/Post/5/Car-site-design--car-show-site-design.html
  11. https://webinja.iranblog.net/Post/3/Business-Center-Website-Design--Shopping-Center-Website-Design.html
  12. https://tejarat-online.iranblog.net/Post/10/Industrial-site-design.html
  13. https://tejarat-online.iranblog.net/Post/8/Service-site-design--Service-company-site-design.html
  14. https://tejarat-online.iranblog.net/Post/6/Car-site-design--car-show-site-design.html
  15. https://tejarat-online.iranblog.net/Post/4/Business-Center-Website-Design--Shopping-Center-Website-Design.html
  16. https://samyarweb.payamblog.net/Post/8/Construction-site-design.html
  17. https://samyarweb.payamblog.net/Post/16/Real-estate-site-design.html
  18. https://samyarweb.payamblog.net/Post/14/Exchange-site-design.html
  19. https://samyarweb.payamblog.net/Post/12/Commercial-and-commercial-site-design.html

https://samyarweb.payamblog.net/Post/10/Carpet-Website-Design--Carpet-Website-Design.html