بهترین سایت دانلود رایگان فیلم ایرانی همتا مووی


a1_b5ra.jpg

اگر به دنبال بهترین سایت برای دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی هستید، با ما در این مطلب همراه باشید.

ابتدا برای این که بتوانیم بهترین سایت دانلود فیلم و سریال را انتخاب کنیم، باید بدانیم که بهترین سایت چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی‌های بهترین سایت دانلود فیلم و سریال:

- دارای آرشیویی بروز و قدرتمند از فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی

- دارای دسته‌بندی کاربردی جهت دسترسی سریع به ژانر مورد علاقه

- دارای توضیحات و اطلاعات کامل از فیلم و سریال

- دارای رده بندی سنی

- دوبله فارسی و سانسور بودن فیلم‌ها و سریال‌ها

- فیلم‌ها و سریال‌ها باید دارای بالاترین و بهترین کیفیت باشند

- داراری تصاویر، تریلر یا تیزر از فیلم و سریال

- رایگان بودن فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی

- نیم بها بودن ترافیک دانلودی

- سریع، بروز و قدرتمند بود سایت

بهترین سایت:

حال کدام سایت دانلود فیلم و سریال وجود دارد که تمامی ویژگی‌های ذکر شده در بالا را یکجا داشته باشد؛ بله، همتا مووی بهترین سایت دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی با لینک مستقیم و ترافیک نیم بها است که دارای آرشیو بزرگ و قدرتمند از جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی همراه با دسته بندی کاربردی و طراحی ساده و کاربرپسند برای دسترسی سریع به محتوای مورد نظر می‌باشد. به جرات می‌توان گفت که وبسایت همتا مووی نه تنها جزء بهترین سایت‌های دانلود فیلم و سریال ایران بلکه جزء برترین سایت‌های فارسی زبان ایران و جهان است.

بهترین سایت دانلود فیلم دوبله فارسی:

یکی از محبوب و پر طرف‌دار‌ترین خدمات وبسایت همتا مووی که دارای آرشیویی بروز و قدرتمند، دسته‌بندی کاربردی، توضیحات و اطلاعات کامل، رده بندی سنی و دیگر موارد ذکر شده، بهترین سایت دانلود فیلم دوبله فارسی در ایران و سایت‌های فارسی زبان جهان است که جدیدترین فیلم‌های سینمایی خارجی را با دوبله فارسی حرفه‌ای و امکان دانلود با لینک مستقیم و همچنین ترافیک نیم بها ارئه می‌کند.

بهترین سایت دانلود سریال دوبله فارسی:

اگر علاقه‌مند سریال‌های خارجی هستید و دوست دارید در کنار خانواده جدیدترین سریال‌های روز دنیا را با دوبله فارسی حرفه‌ای مشاهده کنید، قطعا وبسایت همتا مووی با دارا بودن آرشیویی بروز و قدرتمند می‌تواند به تنهایی شما را از مراجعه و گشت گذار در اینترنت به جهت پیدا کردن سریال دوبله فارسی بی‌نیاز کند؛ زیرا سایت همتا مووی بهترین سایت دانلود سریال دوبله فارسی در ایران و سایت‌های فارسی زبان دنیا است که جدیدترین سریال‌های خارجی را با دوبله فارسی حرفه‌ای و امکان دانلود با لینک مستقیم و همچنین ترافیک نیم بها ارئه می‌کند.

بهترین سایت دانلود رایگان فیلم ایرانی:

اولین، برترین، بزرگ‌ترین و بهترین سایت دانلود رایگان فیلم ایرانی با آرشیویی از جدیدترین فیلم‌های ایرانی در همه ژانرها، رایگان سایت همتا مووی می‌باشد. لازم به ذکر از که شما می‌توانید فیلم‌های ایرانی را در وبسایت همتا مووی با لینک مستقیم رایگان و ترافیک نیم بها دانلود نمایید.

به طور کلی وبسایت همتا مووی بهترین وبسایت ایرانی دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی می‌باشد که دارای محتوای مناسب برای خانواده‌های ایرانی و فارسی زبان می‌باشد که تمامی خدمات آن به صورت کاملا رایگان ارائه می‌شود. برای دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی کافی است تا آدرس دامنه hamtamovie.asia را در مرورگر خود وارد کنید یا نام همتا مووی را در موتور جستجوی گوگل تایپ کنید تا وارد رایگان سایت همتا مووی شوید.

پشیتبانی کامپیوتر


 

s5_mp4y.jpg


امروزه زندگی انسان ها با تکنولوژی در هم آمیخته شده به طوری که کمتر کسی شیوه استفاده از تلفن همراه و کامپیوتر را نمی‌داند به همین دلیل استفاده از محصولات الکترونیکی به یکی از نیاز ها ما تبدیل شده است.

 اما همانطور که میدانید هر ابزار الکترونیکی روزی خراب می‌شود و یا نیاز به تعمیرات و خدمات کامپیوتری یا موبایلی دارد. در چنین مواقعی بهترین کار این است که با یک مرکز پشتیبانی کامپیوتری شبانه روزی در ارتباط باشید که در هر ساعت از شبانه روز کارشناسان فعال در حوزه های مختلف داشته و میتوانید مشکل دیوایس شما را رفع کند.

اما در صورتی که بر روی دستگاه خود اطلاعات محرمانه از شرکت یا خصوصی از خود داشته باشید آیا میتوانید دیوایس خود را برای تعمیر به دست هر خدمات کامپیوتری آنلاین بسپارید؟

آیا میتوانید برای تعمیر کامپیوتر و لپ تاپ خود آن را در اختیار خدمات کامپیوتری غیر مجاز قرار دهید؟

پرسش های که در بالا به آن پرداخته شد، بخشی از سوالاتی که ممکن است به ذهن هر فردی، زمانی که با ارور با خطا در کامپیوتر روبرو شده است، پیش آمده باشد. برای پاسخ به این سوالات بهتر است ابتدا بیشتر با خدمات کامپیوتری آشنا شویم و بررسی کنیم که یک خدمات رایانه ای خوب شامل چه ویژگی های میشود.

 

پشیتبانی کامپیوتر 24 ساعته

اولین سوالی که ممکن است هر فردی زمانی که با خدمات کامپیوتری تلفنی و آنلاین روبرو میشود این است که پشتیبان کامپیوتر چیست و چه ویژگی های دارد؟

مرکز پشتیبانی کامپیوتری همانطور که از اسم آن مشخص است به معنای سازمانی است که میتواند علاوه بر راه اندازی کامپیوتر زمانی که دیوایسی با مشکل روبرو شود، به سرعت به رفع مشکل آن اقدام میکنند.

اکنون فردی که به عنوان پشتیبان کامپیوتر شناسایی میشود به این معنا است که فرایند عیب یابی و رفع مشکل کامپیوتر و تلفن همراه مسلط بوده و می‌تواند در کمترین زمان ممکن مشکل هر دیوایس را رفع کنند.

همچنین فعالیت پشتیبانی کامپیوتر شامل، رفع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری کامپیوتر  و تلفن همراه میشود به طوری که فرد بتواند در کمترین زمان ممکن ایراد را شناسایی کرده و به رفع آن اقدام کند.

خوشبختانه شرکت رایانه کمک با دارا بودن کارشناسان متخصص در حوزه پشتیبانی کامپیوتری به راحتی می‌توانند مشکلات و ایرادات کامپیوتری و تلفن همراه را در کمترین زمان ممکن شناسایی کرده و رفع کنند.

بنابراین برای دریافت خدمات غیر حضوری عیب یابی و تعمیر کامپیوتر و موبایل با شرکت رایانه کمک در ارتباط باشید.

 

1 . پشتیبانی کامپیوتر تلفنی

رایانه کمک یک شرکت پشتیبانی و خدمات کامپیوتری تلفنی است و این امکان را به کاربران میدهد تا از راه دور به رفع مشکلات کامپیوتری خود اقدام کنند. با این کار کاربران زمانی که با هر گونه مشکل سخت افزاری و نرم افزاری در کامپیوتر یا تلفن همراه خود روبرو می‌شوند، میتوانند تنها از طریق یک تماس تلفنی به راحتی با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط بوده و مشکلات خود را از طریق تلفن رفع کنند.

کارشناسان فعال در رایانه کمک با تمام ایرادات و خطاهای کامپیوتری و موبایلی آشنا هستند و می‌توانند فرایند عیب یابی مشکل دستگاه شما را انجام داده و به رفع آن بپردازیم.از همین جهت کارشناسان رایانه کمک توانسته است در این 10 سال بودن در عرصه پشتیبانی و مشاوره رایانه، پاسخگوی مشکلات کامپیوتری بیش از میلیون ها کاربر درون کشور به صورت شبانه روزی باشند.

برای ارتباط با متخصص های فنی رایانه کمک کافی است از طریق شماره های 9099071540 یا 0217129 با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط بوده و مشاوره تلفنی و اینترنتی دریافت کنید.

البته توجه داشته باشید که تنها حوزه فعالیت کارشناسان رایانه کمک محدود به کامپیوتری و تلفن همراه نبوده و رایانه کمک در زمینه های رفع مشکل شبکه، پرینتر، مک، آیفون، بازی ویدیویی و... کارشناسان متخصص به خود را دارد و به صورت کامل حوزه تکنولوژی را پوشش میدهد.

 

2 . رایانه کمک رایگان

روش دیگر که میتوانید از خدمات غیر حضوری رایانه کمک، برای رفع مشکلات کامپیورتری خود بهره مند شوید استفاده از مشاوره رایگان در سایت اصلی رایانه کمک است.

در برخی شرایط ممکن است کاربران به تلفن ثابت و همراه دسترسی نداشته باشند  دقیقا در همین زمان با ارور کامپیوتری یا تلفن همراه روبرو شده باشند.خوشبختانه تیم کارشناسان رایانه کمک فکر این شرایط کاربران هم بوده و در سایت اصلی رایانه کمک بخشی به نام پرسش و پاسخ رایگان مشکلات کامپیوتری و تلفن همراه راه اندازی کرده است تا کاربران فقط از طریق اینترنت با کارشناسان متخصص کامپیوتری در ارتباط باشند و بتوانند مشکلات دیوایس خود را از طریق اینترنت رفع کنند.

بخش مشاوره رایگان رایانه کمک به صورت آنلاین بوده و تمام کارشناسان رایانه کمک به آن دسترسی دارند در صورتی که یکی از کاربران عزیز ما با مشکل روبرو شده باشد میتواند سوال یا مشکل کامپیوتری یا تلفن همراه خود را در این بخش به صورت کامل بنویسد. پس از آن کارشناس متخصص به همان حوزه مشکل شما را بررسی کرده و در قالب یک پیام متنی راه حل را برای شما ارسال میکند.

با این روش به راحتی میتوانید از پشتیبانی کامپیوتری آنلاین رایانه کمک بهره مند شوید. برای اینکار تنها کافی است وارد صفحه خدمات کامپیوتر رایگان رایانه کمک شوید و برای مشاوره کامپیوتر رایگان در بخش نظرات مشکل یا سوال خود را مطرح کنید.

 

 

 

3 . رایانه کمک آنلاین تلگرام

و در آخر یکی دیگر از راه های ارتباطی با کارشناسان رایانه کمک میتوان به گروه تلگرامی رایانه کمک اشاره کرد که برای رفع ایراد و مشکلات کامپیوتری و تلفن همراه کاربران بسیاری به آن رجوع میکنند. شرکت رایانه کمک برای ارائه خدمات بهتر گروه تلگرامی با آی دی (https://t.me/rk7129) راه اندازی کرده که کاربران که به شبکه های اجتماعی دسترسی دارند از طریق تلگرام به کارشناسان رایانه کمک در ارتباط بوده  مشاوره رایگان کامپیوتری دریافت کنند.

در گروه پرسش و پاسخ رایگان کامپیوتری رایانه کمک تمامی کارشناسان رایانه کمک با ID متفاوت حاضر هستند و در صورتی که فردی نیاز به پشتیبانی کامپیوتری نیاز داشته باشد تنها کافی است مشکل خود را در گروه مورد نظر مطرح نماید. پس از آن کارشناس متخصص به حوزه مشکل مطرح شده بررسی کرده و فرایند رفع ایراد را به کاربران توضیح می‌دهد.

به همین دلیل برای رفع مشکل کامپیوتر، تلفن همراه، شبکه، پرینتر و... میتوانید وارد گروه آنلاین تلگرام رایانه کمک شده و پشتیبانی رایانه ای رایگان دریافت کنید.

 

جمع بندی

و در آخر ممنونم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید در این مقاله قصد داشتیم تمام خدمات پشتیبان کامپیوتری آنلاین و حضوری رایانه کمک را به صورت تک به تک نام برده و به شرح آنها بپردازیم.

با این کار شرایط دریافت خدمات کامپیوتری رایکان و غیر رایگان هر بخش به صورت کامل بررسی شده است تا کاربران متناسب به شرایط خود بتوانند با اورژانس کامپیوتری رایانه کمک در ارتباط باشید.

بنابراین اگر با هر گونه مشکل یا سوال خاصی در زمینه (کامپیوتر، لپ تاپ، مک بوک، پرینتر، شبکه، مودم، تلفن همراه و...) روبرو شده اید، با خونسردی کامل از طریق یکی از روش های گفته شده با کارشناسان متخصص کامپیوتری رایانه کمک در ارتباط باشید

71398.irمنبع :

آیا برنده جنگ روسیه و اوکراین، بیت کوین خواهد بود؟


آیا برنده جنگ روسیه و اوکراین، بیت کوین خواهد بود؟

جنگ همیشه با فروش سنگین دارایی‌های پر ریسک از جمله سهام و کریپتوکارنسی نیز همراه بوده است.

افزایش تنش در اوکراین موجب شد که بیت‌ کوین از 45 هزار دلار تا 42 هزار دلار ریزش کند. کارشناسان معتقدند اگر محدوده 42 هزار دلار از دست برود حمایت بعدی 40 هزار دلار است. اما اگر محدوده 40 هزار دلار هم از دست برود احتمالا بیت ‌کوین سقوط بی‌سابقه‌‌ای را تجربه می‌کند.

همچنین برخی بر این باورند واکنش هیجانی بازار رمزارزها به جنگ افزایش عرضه است اما بعد از مدتی افزایش تورم می‌تواند به نفع این بازار تمام شود. درواقع بیت‌ کوین به عنوان سپر خوبی در مقابل تورم عمل می‌کند و همین موضوع هم استدلال طرفداران صعود بیت ‌کوین است.

شیوع بیماری کویید 19 و افزایش تورم در سراسر جهان دلیلی برای رشد بازار رمزارزها بود. اکنون بسیاری ادعا می‌کنند برنده این جنگ بیت‌ کوین خواهد بود.

تاثیر جنگ اوکراین بر بیت کوین

s5_7ojt.jpg

 

دولت اوکراین از کاربران توییتر درخواست کرد که از غیرنظامیان و سربازان این کشور حمایت کنند. در هفته اول جنگ اوکراین و روسیه، دولت اوکراین پذیرش بیت کوین، اتریوم و تتر را برای تامین مالی نظامیان و شهروندان این کشور آغاز کرد.

پس از تهدید روسیه به تصرف شهر کیف، دولت اوکراین از سازمان‌های بین‌المللی زیادی درخواست کمک کرد. اکنون حساب رسمی دولت این کشور در توییتر از مردم دنیا نیز درخواست ارسال کمک‌های مالی کرده است.

معاون نخست‌ وزیر اوکراین، میخائیلو فدوروف سه آدرس کیف پول رمزارزی را به اشتراک گذاشت و از جامعه کریپتو درخواست کرد کمک‌های خود را به این آدرس‌ها واریز کنند. آدرس‌های اعلام شده برای بیت کوین و اتریوم از طرف اکانت دولت و حساب معاون نخست‌ وزیر یکسان بوده؛ اما آدرس تتر اعلام شده از سوی نخست‌وزیر بر پایه استاندارد TRC20 است.

برخی از فعالان حوزه کریپتو از جمله ویتالیک بوترین در ابتدا به هک شدن حساب معاون نخست ‌وزیر مشکوک شدند. اما چند ساعت بعد تومیکا تیلمان، دیپلمات آمریکایی صحت این آدرس را تایید کرد. وی اعلام کرد برای تایید این حساب با وزیر کشور اوکراین نیز در ارتباط بوده است.

در طی جنگ روسیه و اوکراین، پناهندگان غیرنظامی اعلام کردند که دسترسی آن‌ها به پس‌اندازهای فیات و کارت‌های اعتباری خود دچار مشکل شده است. همچنین سازمان ملل نیز گزارش داده است که تا 26 فوریه بیش از 150 هزار اوکراینی نیز آواره شده‌اند. بسیاری از این آوارگان در کشورهای همسایه حضور دارند و نمی‌توانند از دارایی‌های فیات خود استفاده کنند.

بوترین یک پلتفرم خودگردان DAO را معرفی کرد.این در حالی است که سردرگمی‌های بسیاری برای ارسال کمک‌ها وجود داشت. تمرکز این پلتفرم خدمت‌ رسانی به شهروندان اوکراینی است.

پلتفرم UkraineDAO به رهبری نادیا تولوکونیکوا، با توسعه توکن‌های NFT پرچم اوکراین شروع به کار کرد. درواقع هدف این پلتفرم جمع‌آوری کمک‌های مالی و رمزارزی برای غیرنظامیان اوکراینی است.

در 24 فوریه در طی گزارشی، خبرگزاری Cointelegraph اعلام کرد که وزارت دفاع اوکراین نیز درخواست‌های بسیاری از شهروندان سایر کشورها برای ارسال کمک‌های مالی دریافت کرده‌اند.

درواقع سرعت، امنیت و ازان بودن فرایند انتقال موجب شده است که رمز ارزها گزینه‌ای مناسب برای حمایت از جنگ زده‌های این کشور باشد.

با شروع حمله روسیه به اکراین، بسیاری از چهره‌های شناخته شده دنیای کریپتو نیز تلاش‌های گسترده‌ای برای کمک به کشور اکراین انجام دادند.

سام بنکمن فرید، مدیر عامل FTXاز اولین کسانی بود که کمک‌های رمزارزی خود را برای این کشور ارسال کرد.

انتقال رمزارزها برای دولت اوکراین در شرایطی که نقل و انتقالات بانکی مسدود است درواقع قدرت و آزادی رمزارزها را نشان می‌دهد. اینکه مردم آزادانه از هر کجای دنیا بدون دخالت دولت‌ها و سیستم بانکی می توانند بیت کوین و سایر رمزارزها را انتقال دهند و کسی قادر به مسدود کردن این مسیر نیست می تواند موجب پذیرش بیشتر بیت کوین و رمزارزها در جهان شود.

اگر به دنیای ارز دیجیتال، متاورس و NFT علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌کنیم به وبسایت ایران متا مراجعه کنید. در ایران متا ما اخبار روز متاورس و ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار می‌دهیم و از هیچ خبر جدیدی در این حوزه بی‌اطلاع نخواهید ماند.

 

 

POE در دوربین مداربسته


POE  در دوربین مداربسته

تغذیه و برق رسانی به تجهیزات مدار بسته شبکه یکی از چالش های پیش رو در هنگام نصب و راه اندازی یک سیستم تحت شبکه است. علی الخصوص در زمان هایی که مجبور هستید مکانی را با تعداد دوربین  مداربسته بالا تجهیز کنید. زیرا در این صورت کابل کشی همزمان برق و شبکه این تجهیزات نیز پیچیده تر و هزینه برتر می گردد. به همین دلیل فناوری POE می تواند خیلی از نظر هزینه، کابل کشی، نصب به صرفه باشد. با ما همراه باشید تا در مورد اینکه POE چیست توضیحات کاملتری بدهیم.

POE چیست؟

poe چیست ؟ POE مخفف عبارت Power over Ethernet است. در واقع فناوری پی او ای در کابل های شبکه این امکان را فراهم آورده که در حین انتقال دیتا بر روی کابل شبکه جریان الکتریکی نیز بتواند از این کابل ها عبور کند. از این رو دوربین ها و سایر تجهیزات از این طریق هم تغذیه می شنود و هم اطلاعات خود را انتقال می دهند.

بر طبق استاندارد IEEE 802.3at که فناوری POE نشات گرفته از آن است توان هر پورت برابر با 15.4 وات در عمل انتقال برق است که برای دستگاه های مختلف استفاده می شود. خب این مقادیر به صورت نظری است و در عمل این عدد به 12.95 وات می رسد. به این دلیل که مقاومت و اتلاف انرژی در طول کابل در نظر گرفته نشده است.

مزایای فناوری POE در دوربین مدار بسته

استفاده از فناوری POE دارای مزایای بی شماری است که در ادامه شما را با برخی از آنها آشنا می کنیم:

  1. صرفه جویی در هزینه های بستر سازی

به دلیل آنکه هر دو عمل انتقال دیتا و برق در فناوری POE تنها بر روی یک کابل انجام می شود. بنابراین، در کاهش هزینه های کابل کشی بسیار تاثیرگذار است.

  1. سهولت در نصب و انعطاف پذیری

استفاده از فناوری POE در نصب و راه اندازی تجهیزات تحت شبکه منجر به کاهش چشمگیر هزینه ها می گردد. تجهیزاتی از جمله دوربین های مدار بسته دیجیتال (IP) نقاط دسترسی یا Access Point، دستگاه های ضبط NVR و … می توانند در هر نقطه ای از پروژه که بیشترین کاربرد را دارند، قرار گرفته و در صورت لزوم به راحتی به مکان دیگری منتقل گردند. بدون آنکه  نیازی به وجود کابل کشی ها و پریز های برق متعدد برای تک تک آنها وجود داشته باشد. همچنین فناوری POE این امکان را به شما می دهد که تجهیزات خود را در مکان های غیر قابل دسترس مانند سقف های کاذب و دیوار نیز نصب کنید.

  1. کارایی بیشتر و بهتر

 انتقال اطلاعات و برق از طریق POE یک فناوری هوشمند محسوب می گردد. برق POE از یک منبع مرکزی تامین می گردد و دیگر نیازی به مجموعه ای از آداپتورهای دیواری توزیع شده در سرتاسر تجهیزات به صورت جداگانه برای هر دستگاه وجود ندارد. در ضمن با در نظر گرفتن یک منبع برق اضطرای یا همان دستگاه  UPS نیز می توان در هنگام قطع برق از کارکرد آن اطمینان یافت.

قدرت یا توان POE چقدر باید باشد؟

توان خروجی یا وات دستگاه POE یکی از عواملی است که باید در هنگام خرید و انتخاب به آن توجه نمود. همچنین با توجه به تعداد دوربین ها و وسعت پروژه باید سایر مشخصات آن همچون تعداد پورت های خروجی توان کل دستگاه و نیز توان مصرفی دستگاه های متصل شونده به آن را مد نظر قرار داد.

+POE و تفاوت آن با POE

+POE نسخه بروز شده از استاندارد IEEE 802.3at است. تفاوت اصلی +POE با نسخه قبلی در قدرت انتقال نیروی برق است که 2 برابر نسخه قبلی است. در استاندارد POE توان دستگاه برابر با 15.4 وات در هر پورت است در حالیکه در  +POE این عدد برابر با 30 وات در هر پورت است. با این وجود همواره مقداری از توان در حین عبور از طول کابل به هدر می رود. در نتیه به صورت عملی حداکثر توان تضمینی موجود در هر پورت در POE برابر با 12.95 و در +POE برابر با 25.5 وات است.

کاربرد های فناوری POE

  • دوربین های مدار بسته تحت شبکه
  • تلفن های تحت شبکه
  • روتر های شبکه
  • تجهیزاتی که به صورت وایرلس کار می کنند مانند مودم های  WIFI، نقاط دسترسی (Access Ponit )، فکس، پرینتر
  • سیستم های پیجر و تقویت کننده های بلندگو نصب شده در داخل راهروها
  • دستگاه های صنعتی مانند سنسورها، کنترلر ها و
  • و

POE چگونه کار می کند؟

استفاده از فناوری POE در تجهیزات شبکه کاری آسان و بدون پیچیدگی خاصی است و از طرق زیر انجام می شود:

  1. استفاده از سوئیچ  POE

سوئیچ POE یکی از تجهیزات تحت شبکه است. این سوئیچ  دارای درگاه انتقال برق است و می توان سایر تجهیزات تحت شبکه را به راحتی به آن متصل نمود. برای حفظ ایمنی و سلامت دستگاه های متصل شونده سوئیچ ابتدا سیگنال ضعیف به هر کدام از تجهیزات ارسال می کند و به این طریق تشخیص می دهد که آیا تجهیزات مورد نظر با  POE سازگار هستند یا خیر. سپس عمل انتقال برق را انجام می دهد.

  1. استفاده از POE Injector

در صورتی که سوئیچ POE در دسترس نباشد و یا خرید آن هزینه بر بوده و یا تجهیزات مورد نظر دارای پورت POE نباشند می توان از دستگاه POE injector  استفاده کرد. در واقع منبع تغذیه POE یا POE injector برای اضافه کردن قابلیت POE به تجهیزات شبکه غیر POE است. عملکرد آن بدین صورت است که با ورود کابل شبکه به دستگاه، خروجی آن به صورت POE در می آید.

  1. استفاده در دستگاه ضبط  NVR

برخی از دستگاه های NVR  دارای خروجی های POE هستند و به این ترتیب دیگر نیازی به صرف هزینه برای خرید سوئیچ POE به صورت جداگانه وجود ندارد. با استفاده از NVR POE دوربین ها از طریق یک کابل هر کدام به صورت جداگانه به NVR متصل شده و برق مصرفی شان از طریق NVR تامین می گردد.

انتخاب سوئیچ POE مناسب

  1. استاندارد پشتیبانی شده توسط سوئیچ:

فناوری POE از دو استاندارد مختلف پشتیبانی می کند:

  • استاندارد IEEE802.3af: توان خروجی هر پورت 15.4 وات است که با احتساب هدر رفت بخشی از آن در سیم  این عدد در عمل به 12.95 وات می رسد.
  • استاندارد PoE + (IEEE802.3at): توان خروجی هر پورت 30 وات است که با احتساب هدر رفت بخشی از آن در سیم  این عدد در عمل به 25 وات می رسد.

لذا با توجه به توضیحات بالا توصیه می شود که سوئیچ PoEای را انتخاب نمائید که نیازهای نظارتی شما را به خوبی برآورده کند.

  1. توان کل

ویژگی بسیار مهم در سوئیچ PoE توان کل آن است. به همین دلیل باید در هنگام انتخاب و خرید آن دقت کنید زیرا چنانچه توان مصرفی دوربین ها بیش از توان سوئیچ باشد قادر به تامین انرژی مورد نیاز دوربین های شما نخواهد بود. لذا ممکن است انرژی الکتریکی لازم به دوربین ها نرسیده و خاموش شوند و تصاویر از دست بروند.

  1. تعداد پورت

سوئیچ های POE با تعداد پورت های متفاوتی تولید می شوند که شامل 8 پورت، 16 پورت 24 پورت 48 پورت و …  می شود. در حالی که تعداد پورت ها تا حد زیادی به نیاز واقعی شما و همچنین مصرف برق کلی دوربین های IP بستگی دارد. لذا در هنگام خرید باید با توجه به تعداد دوربین های خود سوئیچ مناسب خود را انتخاب نمائید.

برای مثال یک سوئیچ 24 پورته با توان کل 370 وات تحت استاندارد IEEE802.3af می تواند از 24 دوربین تحت شبکه پشتیبانی کند در حالیکه همین سوئیچ تحت استاندارد IEEE802.3at تنها می تواند 12 دوربین تحت شبکه را پشتیبانی کند.

چرا در شبکه های خانگی عموما از PoE استفاده نمی‌ شود؟

 عموما در خانه ها پریزهای برق زیاد است و تعداد سوکت های اینترنت کم است. از طرفی در مرف خانگی بیشتر گجت های مصرف کننده از وای فای به جای اترنت استفاده می کنند. از این رو استفاده از POE در شبکه های خانگی محدودتر است. به همین دلیل فناوری PoE بیشتر بر روی روترها و سوییچ های شبکه ای و تجاری قرار دارد.

 

https://tiamcctv.com/product/td-8523ie-30m-ar15/

https://tiamcctv.com/product/nx-hd7218-i60/

https://tiamcctv.com/product/td-9442s3d-pe-ar3/

https://tiamcctv.com/product/td-9543e3d-az-pe-ar3/

WDR چیست و تفاوت آن با DWDR و True WDR چیست؟


WDR چیست و تفاوت آن با DWDR و True WDR چیست؟

حتما در کاتالوگ دوربین های مداربسته به واژه WDR برخورد کرده اید و براتون سوال شده WDR چیست؟ WDR در دوربین مداربسته مخفف عبارت Wide Dynamic Range، به معنی بازه ی دینامیکی بالا است. استفاده از تکنولوژی WDR، زمانی اهمیت پیدا می کند که سوژه در محیطی کم نور، در کنار فضایی بسیار روشن قرار می گیرد. هنگامی که بخشی از عکس بسیار روشن و بخش دیگر آن فوق العاده تاریک باشد، جزئیات در آن به خوبی دیده نمی شود و ممکن است سوژه کاملا تاریک شود. از این رو تکنولوژی WDR به ما در تشخیص بهتر جزئیات تصویر کمک می کند و سبب ایجاد تعادل نور در محیط های روشن و تیره می شود. در ادامه می خوانید:

 

WDR در دوربین مداربسته چگونه عمل می کند؟

 

 

دوربینی با تکنولوژی WDR از دو چیپِ پردازشِ تصویر تشکیل شده است. چیپ اول با سرعت شاتر بالا، وظیفه ثبت جزئیات فضای پر نور تصاویر را به عهده دارد. چیپ دوم، با سرعت شاتر پایین تر، جزئیات تصویر محیط های کم نور را پردازش می کند.

به این ترتیب به طور همزمان، از یک منطقه می توان دو فریم دریافت کرد. از ترکیب این دو فریم توسط پردازشگر، تصویری با نور یکنواخت ثبت می شود و جزئیات در تصویر به دست آمده در هر دو زمینه ی تاریک و روشن نمایش داده می شود.

واحد اندازهگیری WDR دسی بل (db) هست. هر چه این عدد بزرگتر باشد کیفیت تصویر آن دوربین بهتر خواهد بود. به عنوان مثال 113db از 56db بهتر است.

 

DWDR در دوربین مداربسته چیست؟

به دلیل تجهیزات سخت افزاری تکنولوژی WDR در دوربین مداربسته، قیمت دوربین هایی که دارای این قابلیت هستند نسبت به دوربین های معمولی گران تر است. از این رو شرکت های فعال در حوزه دوربین مداربسته از جمله هایک ویژن تلاش کردند بدون تجهیزات سخت افزار و با کمک نرم افزار و پردازش تصاویر از قابلیت WDR در تصاویر استفاده کنند.

از این رو تکنولوژی نرم افزاری DWDR را معرفی کردند. DWDR مخفف Digital Wide Dynamic Range است. در این روش، تصاویر با طیف های گسترده نوری، به صورت نرم افزاری و بدون نیاز به دو چیپ تصویر، پردازش می شوند.  به همین دلیل، تاثیر آن بسیار ناچیز است و تفاوت بسیاری با WDR دارد.

 

 

 

تفاوتWDR و True WDR و DWDR چیست؟

 

به طور کلی در حال حاضر دو نوع WDR در دسترس است. WDR حقیقی یا همان True WDR و WDR دیجیتال یا همان DWDR. 

عموما تصور می شود Digital WDR چون دیجیتال است دارای WDR بهتری است. در حالی که در DWDR برای جبران کمبود نور از طریق نرم افزار عمل می کند و جزییات خوبی را به نمایش نمی گذارد. در حالی که در دوربین هایی با قابلیت WDR، سخت افزارهایی تعبیه شده است که با تکنیک سرعت شاتر و دو تصویر کار می کند.

به همین دلیل در بازار به WDR سخت افزاری  WDR حقیقی یا واقعی گفته می شود. در هر حال True WDR از DWDR عملکرد بسیار بهتر و متفاوت تری دارد.

 

به عنوان مثال تفاوت بین فناوری WDR حقیقی با DWDR مانند تفاوت بین زوم دیجیتال و زوم اپتیکال است. زوم اپتیکال بزرگنمایی تصاویر را بدون کاهش کیفیت ارایه می دهد. در حالی که  زوم دیجیتال بزرگنمایی را با افت کیفیت ارایه می دهد. کیفیت تصویر DWDR نیز تفاوت بسیار کمی با تصویر اصلی دارد. اما در مجموع وجود آن در دوربین بهتر از نبودنش است.

 

 

 

قابلیت HLC چیست ؟

 

HLC در دوربین مداربسته مخفف کلمه High Light Compensation است. تکنولوژی HLC دوربین مداربسته باعث کاهش نقطه های پر نوری می شوند که در تصویر هستند.

به عنوان مثال نور چراغ های ماشین را کاهش می دهد. در این صورت با کاهش نور و قابلیت HLC هم می توانید پلاک خودرو را بخوانید و هم جزییات ماشین را بهتر ببینید.

 

 

تفاوت قابلیت WDR,  HLC و BLC چیست؟

BLC مخفف Backing Compensation می باشد. BLC در دوربین مداربسته عملکرد مشابه WDR دارد. این دو قابلیت باعث جبران نور پس زمینه می شوند. اما تفاوت WDR با BLC در نوع تکنولوژی استفاده شده در این قابلیت هاست. تکنولوژی BLC برخلاف WDR نرم افزاری است و تا حدودی جسم را از تیرگی خارج می کند و بهبود می بخشد. از این رو BLC از WDR ضعیف تر است. در واقع قابلیت BLC با روشن کردن سوژه مورد نظر ممکن باعث شود جزئیات در پس زمینه از بین برود. اما در WDR هم سوژه روشن می شود و هم اینکه جزئیات پس زمینه حفظ خواهد شد.

 

 

 

قابلیت HLC همانطور که قبلا گفتیم به منظور جبران نور شدید است. HLC از کور شدن دوربین به دلیل نور شدید اتومبیل در شب جلوگیری می کند. در حالی که قابلیت BLC و WDR به منظور جبران نور پس زمینه طراحی شده اند. بنابراین تکنولوژی BLC و WDR کمک می کنند زمانی که سوژه در مقابل یک منبع نور شدید مثلا پنجره یا درب قرار دارد سیاه دیده نشود. بنابراین می توانیم بگوییم عملکرد HLC با WDR و BLC کاملا فرق دارد. اما تمامی قابلیت های گفته شده به بهبود کیفیت تصویر و جزئیات کمک خواهد کرد.

 

 

 

 

دوربین مداربسته مناسب برای آب و هوای برفی

در مناطق سردسیر که دایما آب و هوای برفی دارند باید در انتخاب دوربین مداربسته دقت لازم را کرد. زیرا ممکن است بعد از بارش برف، تابش نور آفتاب بر روی برف مانند آینه عمل کرده و نور خورشید را چند برابر کند. از این رو در صورتی که دوربین دارای قابلیت WDR و HLC نباشد حتما در ضبط تصاویر و جزئیات با مشکل روبرو خواهید شد.

 

 

 

قابلیت WDR یا بازه داینامیکی برای چه مکان هایی ضروری است؟

  • دربهایی که به سمت محیط های بیرونی پر نور هستند
  • پارکینگ هایی که به سمت نور هستند در حالیکه محیط داخلی بسیار کم نور است
  • اتاق هایی که دارای پنجره های به سمت نور می باشند

 

 

 

بازه داینامیک دوربین های WDR چقدر است؟

واحد اندازهگیری بازه داینامیکی دوربین مداربسته یا همان Wide Dynamic Range دسی بل “db” است. دوربین های معمولی دارای بازه داینامیکی حدود 50db هستند. بنابراین هر دوربینی که دارای بازه داینامیکی بیش از 50db باشد می توان گفت دارای قابلیت wdr است.

چشم انسان حدودا دارای بازه داینامیکی 160db است. پس هر چه میزان WDR دوربین مداربسته به این بازه نزدیک تر باشد، قابلیت آن دوربین در تعدیل نور و نشان دادن جزئیات بهتر است.

 

نتیجه گیری

حال که متوجه شدید wdr چیست باید به این نکته اشاره نمود که با وجود اینکه روزانه شاهد پیشرفت های زیادی در زمینه دوربین های مداربسته هستیم. اما شرکت های تولیدکننده دوربین مداربسته از جمله هایک ویژن همواره توصیه می کنند برای بهترین عملکرد دوربین های مداربسته، در هنگام نصب، دوربین ها را در معرض منبع نور شدید مثل خورشید یا چراغ های اتومبیل قرار ندهید. بنابراین هنگام نصب باید زاویه دوربین را به گونه ای تنظیم کرد تا از تابش مستقیم نور یا انعکاس نور به آن تا حد ممکن جلوگیری شود.

  1. https://hiktejarat.com/product-category/brand/next/
  1. https://hiktejarat.com/product/ds-2ce16h1t-it3ze/
  1. https://hiktejarat.com/تجهیزات-حفاظتی-در-فرودگاه-ها/
  1. https://hiktejarat.com/product/td-3108b1-8p/