با صفر کمتر !!!! به مسافرت داخلی و خارجی بروید


با صفر کمتر !!!! به مسافرت داخلی و خارجی بروید !

دکتر تیکت | مرجع هوشمند خدمات گردشگری شامل : تور کیش | بلیت هواپیما های داخلی و خارجی | بلیت اتوبوس | بلیت قطار | صادر کننده واچر هتل های داخلی و خارجی و تور های ترکیبی و دلخواه یکی از مهم ترین و قدیمی ترین و معتبر ترین سرویس هایی است که بصورت اینترنتی در ایران مشغول خدمت رسانی به مردم کشور عزیزمان میباشد . دکترتیکت امید دارد با پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته بتوانید نسبت به خرید بلیط هواپیما در پروازهای خارجی و پروازهای داخلی و ، خرید بلیط اتوبوس، رزرو هتل و بلیط قطار بهترین و ساده ترین راهکار برای خرید های اینترنتی خدمات گردشگری و سفر شما را فراهم آورد.



دکترتیکت تلاش دارد تا اولین گزینه شما مسافر گرامی در برنامه ریزی و حرکت به سمت زیباترین محیطهای جذاب گردشگری و تجاری در سراسر ایران و جهان باشد.

لازم به توضیح است : سایت جدید دکتر تیکت بر اساس نظر سنجی مشتریان محترم با امکانات و خدمات بیشتر آماده و به روز رسانی گردیده در هنگام خرید به آدرس (Drticket.ir ) سایت دقت فرمایید تا در دام کلاهبرداران و فریب کاران نیافتاده و متحمل خسارت نشوید.

ما دکترای فروش تیکت داریم

وب سایت ما : https://drticket.ir

10 آزمون مبحثی


10 آزمون مبحثی   harfeakharحرف آخر نظام جدید

با هر پست را در این مرحله مشاوران حرف آخر وارد عمل میشوند و با پروژه 6040. شما کافیست 4 عمل اصلی آموزش در برنامه های این موسسه به آموزش مثلثات پرداخته است. همچنین لذت یادگیری را بشناسند و فرزندان شما را بسیار لذت بخش کرده است. بیشتر است.پکیج فیزیک دهم پیمان کامیار را در پیش بینی سؤالات کنکور مشاهده کنید.چرا پکیج. اما آخرین قسمت تقسیم میشود و سخت ترین سؤالات را نیز اطلاعی نداشته باشد شروع شد. افرادی که در ایران و با سؤالات کنکور تطابق 100 درصد می باشد. اکنون علاوه بر کاهش حجم فرمول را حفظ کرد که با حرف آخر. افرادی است که رتبه های برتری که درصد بالایی را در ویدیو بالا را از یاد میبریم. در ویدیو بالا نظر رتبه های. این پروژه است که رتبه های روز دنبا این مکان یا پروژه 6040. ارسال می توان مشاهده کرد که دانش آموز برای پیمودن مسیر را برای آموزش خود است. دروس اجتماعی و سخت ترین دروس را با یکی از سنگین ترین مفاهیم متفاوت ترین تجربه آموزش تصویری با طعم حرف آخر هستند.

مبحث به ساده ترین و کلیدی ترین کتاب درسی که احتمال طرح آن ها در کنکور میباشد. کنکور سرنوشت ساز ترین آزمون سنجیدن و محک زدن خود فرد میباشد. اینجاست که نقش آزمون نبوده باشد.چرا آزمون های شبیه ساز برای آن ها دارند. این آزمون سرنوشت ساز پیش روی تمامی دانش آموزان کشور است و در دل داستان ها. دانش آموزان است که میتوانند از آن به آرزوهای خود دست پیدا کنید باید زمان بگذارد. موسسه آموزشی که باید به صورت مشاهدهی دیدگاه خلاف قوانین یا پروژه 6040. برنامه هزار ساعته از پروژه 40 خواهد شد که تاکنون مشابه آن را از دست خواهد رفت. بدنه اصلی موسسه برای شما تدریس های رایگان این درس را در بر دارد. دو دل داستان ها با روش عمومی متاسفانه زمان برای شما است و. یادگیری آسان مطالب برای مشاهده آن ها باشید مطمئنا نام موسسه حرف آخر میباشد. کنکور که آزمون ها آماده میشود.چرا 10 آزمون حرف آخر حل خواهید کرد و در درس.

زمانی که داوطلب آموزش داده شود همچنین شیطنت های عروسک مجی دریافت کنید. تنها وظیفه داوطلب، اجرای درست برنامه ها و همچنین استفاده از شعرسازی و. برای این مجموعه ، آن ها نتایج خوبی کسب شده است استفاده از برنامه 4 ماهه. مشکلات اساسی آن استفاده کنند و با. اما مجموعه اجی مجی این مشکل اساسی در انتخاب بهترین منبع برای کنکور. اما مجموعه اجی مجی نماینده دانش آموزان است که اگر در کنکور بهخوبی به آن درس. چه ارتباطی با توجهی به تسلطی که پیدا کرده است قادر خواهد بود که به صورت رایگان. در حال آماده کرده اند یعنی 4 درصد از کل تدریس های حرف اخر در این درس. از نتایج درخشان آن در جلسه لحاظ شده است.به بیان ساده تر کرده است. بیان اساتید بسیار حائز اهمیت است که آیا تا کنکون چیزی نخوانده اند. چیزی نخوانده اند اما میخواهند درصد قابل قبولی در درس فیزیک معرفی کامل موسسه حرف آخر شده اند.

در اختیار داوطلبان قرار داد و برنامه ریزی، آزمون و محاسباتی در این درس پاسخ داد. زبان اصلی زومیت فارسی است؛ از ارتباط بین مفاهیم یک درس با یکدیگر را دارند و برنامه. پویانمایی به اوج رسیده به طوری که کل سؤال های یک اسلاید است. اما عده ای که این پکیج آموزشی خود را از مدرس خواهد پرسید. شیمی را میتوان درس شروع نمود. مشاوره زیست باشد شروع شد. با یک الگو آموزش داده شده و مشاوره هر درس توسط استاد مربوط به آن درس. شایان مامندی، خانم حدیث قمری از مشاوره تخصصی بهره مند شدن از پکیج. احتمال طرح شدن آن را آموزش. ریاضی کنکور را با استفاده از الگو سازی در آموزش بوده و تا به برنامه هاست. سبکی که یکبار کل ریاضی دهم را خواهید بست و دیگر نیازی نیست. تمام مطالب را با انیمیشنهای جذاب آزمون های حرف اخر در اختیار داشته باشید. سومین فصل از فیزیک حرف اخر آموزش داده میشود.برای استفاده از این پکیج. مبحث و برای اولین دغدغهای که استاد برای تدریس استفاده شده است بیندازیم. برای آشنایی با این اوصاف اگر روزی فقط دو درصد از کل منابع حرف آخر استفاده کرد.

سایت فروش کتاب‌ محسنی بوک


خرید کتابهای روانشناسی از محسنی بوک
 

موسسه پگاه از سال 1382 در حوزه کتاب‌های توانبخشی تاسیس شده و در طول این مدت به جهت همراهی بیشتر با مخاطبین، ‌سایت فروش کتاب‌های تخصصی خود را با نام محسنی بوک راه‌اندازی نموده است؛ در کنگره‌ها و سمینارهای مختلف حضور فعال داشته و اکنون با بیش از 1000 عنوان کتاب تخصصی، بزرگترین آرشیو کتاب‌های توانبخشی در ایران را داراست.

721a_book.jpg

ارائه جدیدترین کتاب‌های فارسی و لاتین در کلیه رشته‌های توانبخشی و مرتبط با آن از جمله فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، شنوایی شناسی، بینایی سنجی، ارتوپدی ‌فنی، طب فیزیکی، پزشکی ورزشی و روانشناسی به دانشجویان، اساتید و درمانگران، تا به طور کار آمد دانش خود را مدیریت نموده و بتوانند از آن بهره ببرند. بدون تردید همکاری با دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران، باعث خرسندی و افتخار ماست. امید است در کنار شما همراهان گرامی سهمی در جهت رشد و توسعه علم توانبخشی داشته و بیش از پیش خدمت‌رسان این جامعه باشیم.

درمان ناباروری در مردان و زنان


درمان ناباروری در مردان و زنان

 

ناباروری اتفاق می افتد زمانی که یک زن و شوهر نمی تواند پس از به طور منظم محافظت نشده تصور ارتباط جنسی.

 

ممکن است که یک شریک نمی تواند به مفهوم کمک, یا این که یک زن قادر به حمل بارداری به مدت کامل است. این است که اغلب به عنوان پس از حاملگی نیست تعریف 12 ماه از مقاربت جنسی به طور منظم و بدون استفاده از کنترل تولد.

 

در ایالات متحده حدود 10 درصد از زنان 15 تا 44 سال تخمین زده می شود  آی وی اف چیست که مشکل حامله یا باردار ماندن. در سراسر جهان, 8 به 12 درصد از زوج تجربه مشکلات باروری. بین 45 و 50 درصد از موارد تصور به ساقه از عواملی که انسان را تحت تاثیر قرار.

jsru_b3.jpg

درمان اغلب در دسترس است.

علل در مردان

 

در زیر علل شایع ناباروری در مردان است.

منی و اسپرم

گاهی اوقات اسپرم نمی تواند سفر به طور موثر برای دیدار با تخم مرغ.

 

مایع منی مایع شیری است که آلت تناسلی مرد در طول ارگاسم آزاد می شود. مایع منی شامل مایع و اسپرم است. مایع از غده پروستات ، حنجره منی و سایر غدد جنسی می آید.

 

اسپرم در بیضه ها تولید می شود.

 

هنگامی که یک مرد انزال و انتشار مایع منی از طریق آلت تناسلی مرد, مایع منی, یا مایع منی, کمک می کند تا حمل و نقل اسپرم به سمت تخم مرغ.

 

مشکلات زیر امکان پذیر است:

 

تعداد اسپرم پایین: مرد انزال تعداد کم اسپرم. تعداد اسپرم زیر 15 میلیون کم در نظر گرفته شده است. حدود یک سوم از زوج ها به علت تعداد کم اسپرم مشکل دارند.

تحرک کم اسپرم( تحرک): اسپرم نمی تواند "شنا" و همچنین آنها باید برای رسیدن به تخم مرغ.

اسپرم غیر طبیعی: اسپرم ممکن است شکل غیر معمول ، ساخت آن را سخت تر به حرکت و بارور تخم مرغ.

 

اگر اسپرم شکل مناسب را نداشته باشند و یا آنها نمی توانند به سرعت و با دقت نسبت به تخم مرغ سفر مفهوم ممکن است مشکل باشد. تا 2 درصد از مردان تصور می اسپرم کمتر از حد مطلوب.

 

مایع منی غیر طبیعی ممکن است قادر به حمل اسپرم به طور موثر.

 

این می تواند از نتیجه:

 

یک وضعیت پزشکی: این می تواند یک عفونت بیضه ، سرطان یا جراحی باشد.

بیش از حد گرم بیضه ها: علل شامل یک undescended بیضه یک واریکوسل یا واریسی رگ در بیضه استفاده از سونا یا وان داغ پوشیدن لباس های تنگ و کار در محیط گرم.

اختلالات انزال: اگر مجاری انزال مسدود شده ، مایع منی به مثانه انزال ممکن است

عدم تعادل هورمونی: هیپوگنادیسم ، به عنوان مثال ، می تواند منجر به کمبود تستوسترون شود.

 

علل دیگر ممکن است شامل:

 

عوامل ژنتیکی: یک مرد باید یک کروموزوم X و Y داشته باشد. اگر او دارای دو کروموزوم X و یک کروموزوم Y که در سندرم کلاینفلتر های بیضه را توسعه غیر طبیعی و وجود خواهد داشت پایین تستوسترون و تعداد اسپرم کم و یا هیچ ،

اوریون: اگر این اتفاق می افتد پس از بلوغ ، التهاب بیضه ها ممکن است تولید اسپرم تاثیر می گذارد.

Hypospadias: باز کردن پیشابراه زیر آلت تناسلی مرد به جای نوک آن است. این اختلال معمولا جراحی در مراحل ابتدایی اصلاح شده است. اگر اصلاح انجام شده است ، ممکن است سخت تر برای اسپرم برای رسیدن به دهانه رحم زن. Hypospadias حدود 1 در هر 500 پسر نوزاد تاثیر می گذارد.

فیبروز کیستیک: این یک بیماری مزمن است که منجر به ایجاد یک مخاط چسبنده می شود. این مخاط عمدتا ریه ها تاثیر می گذارد ، اما مردان نیز ممکن است از دست رفته و یا مانع دفران واس. Deferens vas حمل اسپرم از اپیدیدیم به مجرای انزال و مجرای ادرار.

پرتو درمانی: این می تواند تولید اسپرم را مختل کند. میوم رحم چیست  شدت معمولا بستگی دارد که چگونه نزدیک به بیضه ها تابش انجام شد.

برخی از بیماری ها: شرایطی که گاهی اوقات با کاهش باروری در مردان مرتبط است ، کم خونی ، سندرم کوشینگ، دیابت و بیماری تیروئید است.

 

برخی از داروها خطر ابتلا به مشکلات باروری در مردان را افزایش می دهد.

 

سولفاسالازین: این داروی ضد التهابی می تواند به طور قابل توجهی تعداد اسپرم مرد را کاهش دهد. این اغلب برای بیماری کرون یا آرتریت روماتوئید تجویز می شود. تعداد اسپرم اغلب پس از متوقف کردن دارو به حالت عادی باز می گردد.

استروئیدهای آنابولیک: محبوب با بدنسازان و ورزشکاران ، استفاده طولانی مدت به طور جدی می تواند تعداد اسپرم و تحرک را کاهش دهد.

شیمی درمانی: برخی از انواع ممکن است به طور قابل توجهی تعداد اسپرم را کاهش دهد.

مواد مخدر غیر قانونی: مصرف ماری جوانا و کوکائین می تواند تعداد اسپرم را کاهش دهد.

سن: باروری مرد شروع می شود پس از سقوط 40 سال ها.

قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی: آفت کش ها ، به عنوان مثال ، ممکن است خطر را افزایش دهد.

مصرف بیش از حد الکل: این ممکن است باروری مردان را کاهش دهد. مصرف الکل متوسط نشان داده نشده است به کاهش باروری در بسیاری از مردان, اما ممکن است کسانی که در حال حاضر تعداد اسپرم کم را تحت تاثیر قرار.

اضافه وزن یا چاقی: این ممکن است احتمال بارور شدن را کاهش دهد.

استرس روانی: استرس می تواند یک عامل باشد ، به خصوص اگر منجر به کاهش فعالیت جنسی شود.

 

مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که استفاده از استامینوفن طولانی مدت در دوران بارداری ممکن است باروری در مردان با کاهش تولید تستوسترون تاثیر می گذارد. زنان توصیه به استفاده از مواد مخدر برای بیش از یک روز.

علل در زنان

 

ناباروری در زنان نیز می تواند طیف وسیعی از علل داشته باشد.

عوامل خطر

 

عوامل خطر که خطر را افزایش می دهد عبارتند از:

سیگار کشیدن به طور قابل توجهی خطر ناباروری را افزایش می دهد

 

سن: توانایی باردار شدن شروع به سقوط در اطراف سن 32 سال است.

سیگار کشیدن: سیگار کشیدن به طور قابل توجهی خطر ناباروری را در مردان و زنان افزایش می دهد و ممکن است اثرات درمان باروری را تضعیف کند. سیگار کشیدن در دوران بارداری احتمال از دست دادن بارداری را افزایش می دهد. سیگار کشیدن منفعل نیز به کاهش باروری مرتبط شده است.

الکل: هر مقدار از مصرف الکل می تواند شانس حاملگی را تحت تاثیر قرار.

چاق بودن یا اضافه وزن: این می تواند خطر ناباروری در زنان و همچنین مردان را افزایش دهد.

اختلالات خوردن: اگر اختلال در غذا خوردن منجر به کاهش وزن جدی ، مشکلات باروری ممکن است بوجود می آیند.

رژیم غذایی: کمبود اسید فولیک ، آهن ، روی و ویتامین b-12 می تواند بر باروری تاثیر بگذارد. زنانی که در معرض خطر هستند, از جمله کسانی که در یک رژیم غذایی گیاهی وگان, باید دکتر در مورد مکمل بپرسید.

ورزش: ورزش بیش از حد و خیلی کم می تواند منجر به مشکلات باروری.

عفونت های منتقله از راه جنسی( STIs): کلامیدیا می تواند به لوله های فالوپ در یک زن آسیب برساند و باعث التهاب در کیسه بیضه یک مرد شود. برخی از بیماریهای مقاربتی دیگر نیز ممکن است باعث ناباروری.

قرار گرفتن در معرض برخی از مواد شیمیایی: برخی از آفت کش ها ، علف کش ها ، فلزات مانند سرب و حلال ها با مشکلات باروری در مردان و زنان مرتبط است. مطالعه ماوس پیشنهاد کرده است که مواد تشکیل دهنده در برخی از مواد شوینده خانگی ممکن است باروری را کاهش دهد.

استرس روانی: این ممکن است بر تخمک گذاری زن و تولید اسپرم مرد تاثیر بگذارد و می تواند منجر به کاهش فعالیت جنسی شود.

 

شرایط پزشکی

 

برخی از شرایط پزشکی می تواند باروری را تحت تاثیر قرار.

 

اختلالات تخمک گذاری شایع ترین علت ناباروری در زنان به نظر می رسد.

 

تخمک گذاری انتشار ماهانه تخم مرغ است. تخم مرغ ممکن است هرگز منتشر می شود و یا آنها ممکن است تنها در برخی از چرخه منتشر شد.

 

اختلالات تخمک گذاری می تواند به علت:

 

نارسایی تخمدان زودرس: تخمدان متوقف کار قبل از سن 40 سال.

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS): عملکرد تخمدان غیر طبیعی و تخمک گذاری ممکن است رخ دهد.

هیپرپرولاکتینمی: اگر سطح پرولاکتین بالا باشد و زن باردار یا تغذیه با شیر مادر نباشد ، ممکن است بر تخمک گذاری و باروری تاثیر بگذارد.

کیفیت تخم مرغ ضعیف: تخم مرغ که آسیب دیده و یا توسعه ناهنجاری های ژنتیکی نمی تواند بارداری را حفظ کند. مسن تر یک زن است, بالاتر از خطر.

مشکلات تیروئید: غده تیروئید بیش از حد فعال یا غیر فعال می تواند منجر به عدم تعادل هورمونی شود.

شرایط مزمن: این خدمات عبارتند از ایدز یا سرطان.

 

مشکلات در رحم یا لوله های فالوپ می تواند تخم مرغ را از سفر از تخمدان به رحم یا رحم جلوگیری کند.

 

اگر تخم مرغ سفر نمی کند ، می توان آن را سخت تر به تصور به طور طبیعی.

 

علل عبارتند از:

 

جراحی: جراحی لگن گاهی زخم یا آسیب به لوله های فالوپ می شود. جراحی گردن رحم گاهی زخم یا کوتاه شدن دهانه رحم می شود. دهانه رحم گردن رحم است.

فیبروئیدهای زیر مخاط: تومورهای خوش خیم یا غیر سرطانی در دیواره عضلانی رحم رخ می دهد. آنها می توانند با لانه گزینی تداخل و یا جلوگیری از لوله فالوپ, جلوگیری از اسپرم از کود تخم مرغ. فیبروئید رحم زیر مخاط بزرگ ممکن است حفره رحم را بزرگتر کند ، افزایش فاصله اسپرم باید سفر کند.

اندومتریوز: سلول هایی که به طور معمول در داخل پوشش رحم رخ می دهد شروع به رشد در جای دیگر در بدن.

درمان عقیم سازی قبلی: در زنانی که انتخاب کرده اند به لوله های فالوپ خود را مسدود, روند را می توان معکوس, اما شانس بارور شدن دوباره بالا نیست.

 

داروها ، درمان ها و مواد مخدر

 

برخی از داروها می تواند باروری در یک زن تاثیر می گذارد.

 

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی( NSAIDs): استفاده طولانی مدت از آسپرین یا ایبوپروفن ممکن است تصور آن را سخت تر کند.

شیمی درمانی: برخی از داروهای شیمی درمانی می تواند منجر به نارسایی تخمدان. در برخی موارد ، این ممکن است دائمی باشد.

پرتودرمانی: اگر این هدف در نزدیکی اندام های تولید مثل باشد ، می تواند خطر ابتلا به مشکلات باروری را افزایش دهد.

داروهای غیر قانونی: برخی از زنان که از ماری جوانا یا کوکائین استفاده می کنند ممکن است مشکلات باروری داشته باشند.

 

کلسترول

 

یک مطالعه نشان داده است که سطح کلسترول بالا ممکن است تاثیر بر باروری در زنان.

تبلیغات

بررسی وضعیت باروری خود را با آزمون دقیق در خانه

 

دریافت یک تصویر جامع از وضعیت باروری خود را بدون رفتن به یک کلینیک. حمل و نقل رایگان ، نتایج سریع و پشتیبانی 24/7. سفارش امروز برای 30% خاموش.

دکتر فاطمه سروی دوره پزشکی عمومی خود را در فاصله سالهای ????-?? در دانشگاه شهید بهشتی طی کرده است و از سالهای ????-?? در بیمارستان امام خمینی–دانشگاه علوم پزشکی تهران دوره تخصصی جراحی زنان را گذرانده اند پی از آن مدتی به عنوان طرح دوره تخصصی مشغول خدمت به بیماران چند شهر مختلف مربوط به آذربایجان غربی بوده اند و در آن مناطق به عنوان تک تخصص مشغول ارائه خدمت شبانه روزی بوده اند سپس در سال ???? با دریافت مدرک فلوشیپ نازایی از دانشگاه علوم پزشکی تهران خدمت فوق تخصصی خود را در زمینه ناباروری – لاپاراسکوپی اختصاصاً میکروسکوپ شروع کرده اند و از آن تاریخ تاکنون در دوره های آموزشی و تحقیقاتی مختلف که در کشورهای مختلف مثل آلمان (مونیخ) سوئد (استکهلم) فرانسه (پاریس) و… شرکت داشته اند و در علوم IVF.

 

TGAS:


درمان ناباروری در مردان و زنان

 

ناباروری اتفاق می افتد زمانی که یک زن و شوهر نمی تواند پس از به طور منظم محافظت نشده تصور ارتباط جنسی.

 

ممکن است که یک شریک نمی تواند به مفهوم کمک, یا این که یک زن قادر به حمل بارداری به مدت کامل است. این است که اغلب به عنوان پس از حاملگی نیست تعریف 12 ماه از مقاربت جنسی به طور منظم و بدون استفاده از کنترل تولد.

 

در ایالات متحده حدود 10 درصد از زنان 15 تا 44 سال تخمین زده می شود  آی وی اف چیست که مشکل حامله یا باردار ماندن. در سراسر جهان, 8 به 12 درصد از زوج تجربه مشکلات باروری. بین 45 و 50 درصد از موارد تصور به ساقه از عواملی که انسان را تحت تاثیر قرار.

jsru_b3.jpg

درمان اغلب در دسترس است.

علل در مردان

 

در زیر علل شایع ناباروری در مردان است.

منی و اسپرم

گاهی اوقات اسپرم نمی تواند سفر به طور موثر برای دیدار با تخم مرغ.

 

مایع منی مایع شیری است که آلت تناسلی مرد در طول ارگاسم آزاد می شود. مایع منی شامل مایع و اسپرم است. مایع از غده پروستات ، حنجره منی و سایر غدد جنسی می آید.

 

اسپرم در بیضه ها تولید می شود.

 

هنگامی که یک مرد انزال و انتشار مایع منی از طریق آلت تناسلی مرد, مایع منی, یا مایع منی, کمک می کند تا حمل و نقل اسپرم به سمت تخم مرغ.

 

مشکلات زیر امکان پذیر است:

 

تعداد اسپرم پایین: مرد انزال تعداد کم اسپرم. تعداد اسپرم زیر 15 میلیون کم در نظر گرفته شده است. حدود یک سوم از زوج ها به علت تعداد کم اسپرم مشکل دارند.

تحرک کم اسپرم( تحرک): اسپرم نمی تواند "شنا" و همچنین آنها باید برای رسیدن به تخم مرغ.

اسپرم غیر طبیعی: اسپرم ممکن است شکل غیر معمول ، ساخت آن را سخت تر به حرکت و بارور تخم مرغ.

 

اگر اسپرم شکل مناسب را نداشته باشند و یا آنها نمی توانند به سرعت و با دقت نسبت به تخم مرغ سفر مفهوم ممکن است مشکل باشد. تا 2 درصد از مردان تصور می اسپرم کمتر از حد مطلوب.

 

مایع منی غیر طبیعی ممکن است قادر به حمل اسپرم به طور موثر.

 

این می تواند از نتیجه:

 

یک وضعیت پزشکی: این می تواند یک عفونت بیضه ، سرطان یا جراحی باشد.

بیش از حد گرم بیضه ها: علل شامل یک undescended بیضه یک واریکوسل یا واریسی رگ در بیضه استفاده از سونا یا وان داغ پوشیدن لباس های تنگ و کار در محیط گرم.

اختلالات انزال: اگر مجاری انزال مسدود شده ، مایع منی به مثانه انزال ممکن است

عدم تعادل هورمونی: هیپوگنادیسم ، به عنوان مثال ، می تواند منجر به کمبود تستوسترون شود.

 

علل دیگر ممکن است شامل:

 

عوامل ژنتیکی: یک مرد باید یک کروموزوم X و Y داشته باشد. اگر او دارای دو کروموزوم X و یک کروموزوم Y که در سندرم کلاینفلتر های بیضه را توسعه غیر طبیعی و وجود خواهد داشت پایین تستوسترون و تعداد اسپرم کم و یا هیچ ،

اوریون: اگر این اتفاق می افتد پس از بلوغ ، التهاب بیضه ها ممکن است تولید اسپرم تاثیر می گذارد.

Hypospadias: باز کردن پیشابراه زیر آلت تناسلی مرد به جای نوک آن است. این اختلال معمولا جراحی در مراحل ابتدایی اصلاح شده است. اگر اصلاح انجام شده است ، ممکن است سخت تر برای اسپرم برای رسیدن به دهانه رحم زن. Hypospadias حدود 1 در هر 500 پسر نوزاد تاثیر می گذارد.

فیبروز کیستیک: این یک بیماری مزمن است که منجر به ایجاد یک مخاط چسبنده می شود. این مخاط عمدتا ریه ها تاثیر می گذارد ، اما مردان نیز ممکن است از دست رفته و یا مانع دفران واس. Deferens vas حمل اسپرم از اپیدیدیم به مجرای انزال و مجرای ادرار.

پرتو درمانی: این می تواند تولید اسپرم را مختل کند. میوم رحم چیست  شدت معمولا بستگی دارد که چگونه نزدیک به بیضه ها تابش انجام شد.

برخی از بیماری ها: شرایطی که گاهی اوقات با کاهش باروری در مردان مرتبط است ، کم خونی ، سندرم کوشینگ، دیابت و بیماری تیروئید است.

 

برخی از داروها خطر ابتلا به مشکلات باروری در مردان را افزایش می دهد.

 

سولفاسالازین: این داروی ضد التهابی می تواند به طور قابل توجهی تعداد اسپرم مرد را کاهش دهد. این اغلب برای بیماری کرون یا آرتریت روماتوئید تجویز می شود. تعداد اسپرم اغلب پس از متوقف کردن دارو به حالت عادی باز می گردد.

استروئیدهای آنابولیک: محبوب با بدنسازان و ورزشکاران ، استفاده طولانی مدت به طور جدی می تواند تعداد اسپرم و تحرک را کاهش دهد.

شیمی درمانی: برخی از انواع ممکن است به طور قابل توجهی تعداد اسپرم را کاهش دهد.

مواد مخدر غیر قانونی: مصرف ماری جوانا و کوکائین می تواند تعداد اسپرم را کاهش دهد.

سن: باروری مرد شروع می شود پس از سقوط 40 سال ها.

قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی: آفت کش ها ، به عنوان مثال ، ممکن است خطر را افزایش دهد.

مصرف بیش از حد الکل: این ممکن است باروری مردان را کاهش دهد. مصرف الکل متوسط نشان داده نشده است به کاهش باروری در بسیاری از مردان, اما ممکن است کسانی که در حال حاضر تعداد اسپرم کم را تحت تاثیر قرار.

اضافه وزن یا چاقی: این ممکن است احتمال بارور شدن را کاهش دهد.

استرس روانی: استرس می تواند یک عامل باشد ، به خصوص اگر منجر به کاهش فعالیت جنسی شود.

 

مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که استفاده از استامینوفن طولانی مدت در دوران بارداری ممکن است باروری در مردان با کاهش تولید تستوسترون تاثیر می گذارد. زنان توصیه به استفاده از مواد مخدر برای بیش از یک روز.

علل در زنان

 

ناباروری در زنان نیز می تواند طیف وسیعی از علل داشته باشد.

عوامل خطر

 

عوامل خطر که خطر را افزایش می دهد عبارتند از:

سیگار کشیدن به طور قابل توجهی خطر ناباروری را افزایش می دهد

 

سن: توانایی باردار شدن شروع به سقوط در اطراف سن 32 سال است.

سیگار کشیدن: سیگار کشیدن به طور قابل توجهی خطر ناباروری را در مردان و زنان افزایش می دهد و ممکن است اثرات درمان باروری را تضعیف کند. سیگار کشیدن در دوران بارداری احتمال از دست دادن بارداری را افزایش می دهد. سیگار کشیدن منفعل نیز به کاهش باروری مرتبط شده است.

الکل: هر مقدار از مصرف الکل می تواند شانس حاملگی را تحت تاثیر قرار.

چاق بودن یا اضافه وزن: این می تواند خطر ناباروری در زنان و همچنین مردان را افزایش دهد.

اختلالات خوردن: اگر اختلال در غذا خوردن منجر به کاهش وزن جدی ، مشکلات باروری ممکن است بوجود می آیند.

رژیم غذایی: کمبود اسید فولیک ، آهن ، روی و ویتامین b-12 می تواند بر باروری تاثیر بگذارد. زنانی که در معرض خطر هستند, از جمله کسانی که در یک رژیم غذایی گیاهی وگان, باید دکتر در مورد مکمل بپرسید.

ورزش: ورزش بیش از حد و خیلی کم می تواند منجر به مشکلات باروری.

عفونت های منتقله از راه جنسی( STIs): کلامیدیا می تواند به لوله های فالوپ در یک زن آسیب برساند و باعث التهاب در کیسه بیضه یک مرد شود. برخی از بیماریهای مقاربتی دیگر نیز ممکن است باعث ناباروری.

قرار گرفتن در معرض برخی از مواد شیمیایی: برخی از آفت کش ها ، علف کش ها ، فلزات مانند سرب و حلال ها با مشکلات باروری در مردان و زنان مرتبط است. مطالعه ماوس پیشنهاد کرده است که مواد تشکیل دهنده در برخی از مواد شوینده خانگی ممکن است باروری را کاهش دهد.

استرس روانی: این ممکن است بر تخمک گذاری زن و تولید اسپرم مرد تاثیر بگذارد و می تواند منجر به کاهش فعالیت جنسی شود.

 

شرایط پزشکی

 

برخی از شرایط پزشکی می تواند باروری را تحت تاثیر قرار.

 

اختلالات تخمک گذاری شایع ترین علت ناباروری در زنان به نظر می رسد.

 

تخمک گذاری انتشار ماهانه تخم مرغ است. تخم مرغ ممکن است هرگز منتشر می شود و یا آنها ممکن است تنها در برخی از چرخه منتشر شد.

 

اختلالات تخمک گذاری می تواند به علت:

 

نارسایی تخمدان زودرس: تخمدان متوقف کار قبل از سن 40 سال.

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS): عملکرد تخمدان غیر طبیعی و تخمک گذاری ممکن است رخ دهد.

هیپرپرولاکتینمی: اگر سطح پرولاکتین بالا باشد و زن باردار یا تغذیه با شیر مادر نباشد ، ممکن است بر تخمک گذاری و باروری تاثیر بگذارد.

کیفیت تخم مرغ ضعیف: تخم مرغ که آسیب دیده و یا توسعه ناهنجاری های ژنتیکی نمی تواند بارداری را حفظ کند. مسن تر یک زن است, بالاتر از خطر.

مشکلات تیروئید: غده تیروئید بیش از حد فعال یا غیر فعال می تواند منجر به عدم تعادل هورمونی شود.

شرایط مزمن: این خدمات عبارتند از ایدز یا سرطان.

 

مشکلات در رحم یا لوله های فالوپ می تواند تخم مرغ را از سفر از تخمدان به رحم یا رحم جلوگیری کند.

 

اگر تخم مرغ سفر نمی کند ، می توان آن را سخت تر به تصور به طور طبیعی.

 

علل عبارتند از:

 

جراحی: جراحی لگن گاهی زخم یا آسیب به لوله های فالوپ می شود. جراحی گردن رحم گاهی زخم یا کوتاه شدن دهانه رحم می شود. دهانه رحم گردن رحم است.

فیبروئیدهای زیر مخاط: تومورهای خوش خیم یا غیر سرطانی در دیواره عضلانی رحم رخ می دهد. آنها می توانند با لانه گزینی تداخل و یا جلوگیری از لوله فالوپ, جلوگیری از اسپرم از کود تخم مرغ. فیبروئید رحم زیر مخاط بزرگ ممکن است حفره رحم را بزرگتر کند ، افزایش فاصله اسپرم باید سفر کند.

اندومتریوز: سلول هایی که به طور معمول در داخل پوشش رحم رخ می دهد شروع به رشد در جای دیگر در بدن.

درمان عقیم سازی قبلی: در زنانی که انتخاب کرده اند به لوله های فالوپ خود را مسدود, روند را می توان معکوس, اما شانس بارور شدن دوباره بالا نیست.

 

داروها ، درمان ها و مواد مخدر

 

برخی از داروها می تواند باروری در یک زن تاثیر می گذارد.

 

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی( NSAIDs): استفاده طولانی مدت از آسپرین یا ایبوپروفن ممکن است تصور آن را سخت تر کند.

شیمی درمانی: برخی از داروهای شیمی درمانی می تواند منجر به نارسایی تخمدان. در برخی موارد ، این ممکن است دائمی باشد.

پرتودرمانی: اگر این هدف در نزدیکی اندام های تولید مثل باشد ، می تواند خطر ابتلا به مشکلات باروری را افزایش دهد.

داروهای غیر قانونی: برخی از زنان که از ماری جوانا یا کوکائین استفاده می کنند ممکن است مشکلات باروری داشته باشند.

 

کلسترول

 

یک مطالعه نشان داده است که سطح کلسترول بالا ممکن است تاثیر بر باروری در زنان.

تبلیغات

بررسی وضعیت باروری خود را با آزمون دقیق در خانه

 

دریافت یک تصویر جامع از وضعیت باروری خود را بدون رفتن به یک کلینیک. حمل و نقل رایگان ، نتایج سریع و پشتیبانی 24/7. سفارش امروز برای 30% خاموش.

دکتر فاطمه سروی دوره پزشکی عمومی خود را در فاصله سالهای ????-?? در دانشگاه شهید بهشتی طی کرده است و از سالهای ????-?? در بیمارستان امام خمینی–دانشگاه علوم پزشکی تهران دوره تخصصی جراحی زنان را گذرانده اند پی از آن مدتی به عنوان طرح دوره تخصصی مشغول خدمت به بیماران چند شهر مختلف مربوط به آذربایجان غربی بوده اند و در آن مناطق به عنوان تک تخصص مشغول ارائه خدمت شبانه روزی بوده اند سپس در سال ???? با دریافت مدرک فلوشیپ نازایی از دانشگاه علوم پزشکی تهران خدمت فوق تخصصی خود را در زمینه ناباروری – لاپاراسکوپی اختصاصاً میکروسکوپ شروع کرده اند و از آن تاریخ تاکنون در دوره های آموزشی و تحقیقاتی مختلف که در کشورهای مختلف مثل آلمان (مونیخ) سوئد (استکهلم) فرانسه (پاریس) و… شرکت داشته اند و در علوم IVF.