ان وی ار چیست؟ / عیب یابی و رفع مشکلات NVR


ان وی ار چیست؟ / عیب یابی و رفع مشکلات NVR

nvr ان وی ار چیست؟ مخفف Network Video Recorder بمعنی دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته

 است این دستگاه تا حد زیادی معادل دستگاه DVR در سیستم شبکه است. باید

بدانید که برای دوربینهای شبکه نخواهید توانست از دستگاه DVR برای ضبط تصاویر

استفاده کنید.NVR نیز مانند DVR در مرحله اول با توجه به تعداد کانالهای ورودی طبقه

بندی میشود. در مرحله دوم NVR ها بر اساس کیفیت ضبط تصاویر طبقه بندی میشوند.

تعداد کانالهای رایج برای دستگاه NVR عبارتند:

???????? و

نکاتی در انتخاب NVR:

?- تطابق پروتکل دستگاه و دوربینها:

اولین نکته در زمان انتخاب دستگاه NVR تطابق دستگاه با پروتکل دوربینهاست، توجه داشته باشید که در سیستمهای شبکه مانند دستگاه های آنالوگ نمیتوان هر دوربینی را بدون توجه به مدل و تولید کننده به سیستم اضافه کرد. در صورتی که میخواهید از مدلهای متفاوتی از دوربین در یک محل استفاده کنید باید تمامی دوربیتهای دارای پروتکل Onvif باشند. این پروتکل یک پروتکل مشترک بین تولید کننده های مختلف است که امکان نصب دوربین های مختلف را در یک سیستم بشما میدهد.

?-تعداد کانال های دستگاه:

تعداد کانال های دستگاه NVR باید همواره برابر یا بیشتر از دوربینهای نصب شده در محل باشند.

?-بالاترین کیفیت ضبط دستگاه:

در کاتالوگ دستگاه معمولا بالاترین کیفیت قابل ضبط در دستگاه نوشته میشود، توجه داشته باشید که این کیفیت باید حتما بیش از کیفیت تصویر دوربین های شما باشد.در غیر اینصورت دستگاه قادر به ضبط تصویر دوربین ها با کیفیت واقعی دوربیت نخواهد بود.

?-پهنای باند ورودی دوربین:

 دستگاه NVR دارای پهنای باندی محدود در ورودی است، بدین معناست که اطلاعات ورودی دستگاه باید در محدوده ای مشخص محدود شوند. در صورتی که از تعداد زیادی دوربین های با کیفیت در محل استفاده میکنید حتما توجه داشته باشید که اطلاعات ارسالی به دستگاه از پهنای باند ماکزیمم آن بیشتر نباشد، این پهنای باند را با واحد Mbps در مشخصات دستگاه نشان میدهند.

?-کیفیت تصویر خروجی دستگاه:

دستگاه NVR دارای دو خروجی دیجیتال برای نمایش تصاویر است،این خروجی ها امکان مشاهده تصاویر تا کیفیت مشخصی را به شما میدهد، برای مثال ممکن است شما از یک دوربین ? مگا پیکسل در محل استفاده کرده باشید و حتی دستگاه قابلیت ضبط با این کیفیت را داشته باشد اما شما در مانیتور یا تلویزیون خود تصاویر را با کیفیت ?یا ? مگا پیکسل ببینید.

?-تعداد هاردها و ظرفیت قابل پشتیبانی:

تعداد و ظرفیت هاردهای قابل اتصال به دستگاه اتصال به دستگاه NVR محدود است، توجه داشته باشید که در صورتی که نیاز به ضبط تصاویر برای مدت طولانی دارید باید حتما این موضوع را از قبل پیش بینی کرد.

اگر قصد خرید دوربین مداربسته یا دیگر تجهیزات حفاظتی را دارید ما به شما مارک  hikvision  هایک ویژن توصیه می کنیم.

عیب یابی و رفع مشکلات NVR

گاهی در نصب و راه اندازی دوربین مداربسته و NVR با مشکلاتی مواجه می شویم که برای حل آن ها مجبوریم زمان زیادی را صرف کنیم در این مقاله میخواهیم برخی از مشکلات NVR را با هم بررسی کنیم :

 

NVR از طریق مرورگر شبکه در دسترس نیست

Proxy Server

اگر از Proxy Server استفاده می شود ، تنظیمات آن را در مرورگر شبکه خود غیر فعال کنید.

سایر مشکلات شبکه

کابل شبکه را با اتصال آن به تجهیز شبکه ی دیگری امتحان کنید.

صفحات وب به درستی نمایش داده نمی شود.

بار شبکه بسیار زیاد است

ممکن است به دلیل پهنای باند ناکافی باشد.

اطلاعات ضبط شده یافت نمیشود

زمان دستگاه به صورت دستی تغییر داده شده است

وقتی به طور دستی زمان تغییر کند، هنگام جستجوی تصویردر زمان خاصی، آن تصویر یافت نخواهد شد. این در صورتی است که اطلاعات در دستگاه موجود است و دو تصویر مختلف در یک زمان ثابت ثبت شده اند و این تصاویر در دسترس خواهد بود. اگر زمان تغییر داده شده در نمایش تصاویر لحاظ شود

تصاویر نمایش داده نمی شوند

ActiveX

اکتیو ایکس نرم افزاری است که امکان نمایش زنده تصاویر را برای ویندوز میسر می سازد. اگر این نرم افزار به درستی نصب نشود، امکان نمایش تصاویر وجود نخواهد داشت. برای نصب اکتیو ایکس، در مرورگر شبکه در قسمت SECURITY در Internet Options باید در سطح مربوطه امنیت شبکه را به طور موقتی جهت نصب نرم افزار اکتیو ایکس در حد LOWER کاهش داد و سپس به منوی اصلی نصب نرم افزار اکتیو ایکس بازگشت و آن را نصب کرد و دوباره به قسمت SECURITY رفت و تنظیمات امنیتی را به حالت قبلی بازگرداند. نکته: جهت نصب اکتیو ایکس باید با کاربری Admin وارد سیستم شد.

بیشتر بخوانید:   نصب دوربین مدار بسته

تعداد بالای کاربران

NVR ها در تعداد کاربران سیستم محدودیت دارند و تنها تعداد بالای کاربران نمایش تصاویر را برای تعداد مشخصی از کاربران تضمین می کنند.

مشکلات شبکه

معمولا NVR ها از درگاه ?? و ???? جهت نمایش تصاویر استفاده می کنند و اگر صفحات وب در دسترس باشند، ولی امکان نمایش تصاویر نباشد بسته نبودن (Block) این درگاه ها باید بررسی شود. سرورهای دوربین های شبکه باید از طریق درگاه ?? در دسترس باشند.

تنظیمات اشتباه Firewall

تنظیمات Firewall و همچنین مشکلات شبکه ذکر شده در بالا باید بررسی شود

تنظیمات شبکه

تنظیمات روتر و Subnet mask بررسی و در صورت نیاز دوباره پیکربندی شود.

امکان ضبط دستی وجود ندارد

نام کاربری نا معتبر

باید با نام کاربری صحیح وارد سیستم شد و در صورت ورود با نام کاربری نا معتبر ، این گزینه غیر فعال خواهد شد.

امکان ورود با نام میزبان وجود ندارد

خطای تنظیمات

تنظیمات مربوط به Host name و Dns server بررسی شود.

مشکلات تصویر

به روز رسانی تصاویر بسیار کند انجام می شود و یا اصلا انجام نمی شود

اگر تصاویر پیچیده باشند، تعداد کاربرانی که به NVR دسترسی دارند باید محدود شود.کافی بودن پهنای باند در دسترس باید بررسی شود و همچنین از کامپیوتری برای مانیتورینگ استفاده شود که حداقل مشخصات لازم را جهت این کار داشته باشد

سرعت فریم تصاویر در حد انتظار نیست

ممکن است به دلایل زیر روی دهد:
کامپیوتری که برای مانیتورینگ به کار گرفته شده است حداقل مشخصات لازم را نداشته باشد.
پهنای باند کافی نباشد.
ت

 

انتخاب رشته حضوری یا انتخاب رشته غیرحضوری، کدام بهتر است؟


b2_tb1h.jpg

انتخاب رشته حضوری یا انتخاب رشته غیرحضوری، کدام بهتر است؟

 

طی سالهای اخیر گسترش پرسرعت وسایل ارتباطی برای کسی پوشیده نیست و امروزه تقریبا همه ی صاحبان مشاغل گوناگون از این ابزارهای ارتباطی  استفاده های بی شماری می کنندو بدون شک کارهای آموزشی هم از این قاعده مستثنی نیستند.

به هرعنوان، مادراین نوشته نمی خواهیم باشما درمورد ابزارهای ارتباطی و نحوه ی استفاده از این وسایل و مسائل اینچنینی صحبت کنیم، بلکه همانطور که ازعنوان نوشته ی ما معلوم است می خواهیم ببینیم مشاوره حضوری انتخاب رشته کنکور بهتر است یا مشاوره غیرحضوری انتخاب رشته کنکور و مجازی!؟ که به کمک ابزارهای ارتباطی که عنوان شد انجام می شود.

 

بی تردید جواب هایی که به این سوال مهم داده می شود متفاوت خواهد بودو هرفرد ازدریچه ی نگاه خودش به آن می نگرد اما اگرشما داوطلب کنکوری هستید و هنوز برای انتخاب نوع مشاوره دو دل هستید، پیشنهاد می کنم این مطلب را تا انتها بخوانید و بعد تصمیم نهایی را بگیرید.

 

ما از نظر سرعت دسترسی به مشاور، درمشاوره غیرحضوری باتوجه به اینکه شاید می توانیم هرلحظه به مشاور دسترسی داشته باشیم و با ارسال پیام یا تماس، سوالمان را از او بپرسیم نسبت به مشاوره حضوری کار راحت تری داریم و این یک مزیت است، برای مثال شما امکان دارد ساعت 12 شب سوال مهم و فوری برایتان پیش بیاید و دراین ساعت امکان مراجعه به دفتر مشاورتان برای شما ممکن نباشد و دراین مواقع اگر مشاورتان قبول کرده است که هرلحظه پشتیبان شماست می تواند پاسخ سوال شما را بدهد.

 

مزیت دومی که می توانیم برای مشاوره ی غیرحضوری عنوان کنیم این است که مشاوره غیرحضوری فاصله ها را حذف می کند و یک داوطلب می تواند از دورترین نقاط کشور به یک مشاورخوب وصل شود و از او، بااطمینان خاطر مشاوره بگیرد، درصورتی که درمشاوره ی حضوری شاید این داوطلب نمی توانست به خاطر دوری راه، در نوبت های پی درپی به مشاور مراجعه داشته باشد.

 

مزیت دیگر مشاوره غیرحضوری این است که شما می توانید مطالب بیشتری از مشاورتان دریافت کنید، برای مثال یک مشاور شاید نتواند دریک مشاوره ی نیم ساعته تمام مطالب مهم و ضروری را باشما مطرح کند ولی او می تواند همین مسائل را درقالب فایل های متنوع صوتی و تصویری در فضای مجازی باشما به اشتراک بگذارد و شما ازمطالب بیشتری استفاده کنید.

 

مزیت چهارم مشاوره غیرحضوری نسبت به مشاوره ی حضوری این است که شما بیشتر احساس راحتی می کنیدو بهتر مسائل را با مشاورتان درمیان می گذارید، البته این مورد در افراد کاملا متفاوت است و برخی صحبت کردن به صورت حضوری را دوست دارند و برخی افراد معمولا کمی خجالتی هستند و صحبت کردن غیرحضوری را بیشتر می پسندند.

پیشنهاد میکنیم مشاوره های تلفنی انتخاب سبز را نیز بررسی کنید. کافی است روی کلمه لینک کلیک کنید.

فرکانس ها چه تاثیری در زندگی من دارند


فرکانس ها چه تاثیری در زندگی من دارند

x3_wlt1.jpg

 

طبق تحقیقاتی که دانشمندان درباره مولکول های آب و تاثیر کلمات و احساسات بر شکل بلور قطره های آب انجام دادن، به این نکته پی بردن که  احساسات وکلمات خوب، بلور آب رو به زیبایی شکل میده اما کلمات و احساسات بد، به کل ساختار بلور آب رو بهم میریزن

 

حالا با خودت فکر کن این قدرتی که میتونه روی یه قطره آب تاثیر داشته باشه چطوری روی بدنی که 80الی90 درصدش از آب هستش چگونه تاثیر نداشته باشه.

 

حالا حتما برات سوال میشه که این موضوع چه ربطی به فرکانس و قانون جذب داره؟ باید بهت بگم که شما هر احساس و کلمه و ... که به کار میبرین درآخر ختم میشه به فرکانس و ارتعاش و ما توی یه جهان کاملا فرکانسی و ارتعاشی زندگی میکنیم

 

وقتی شما فرکانس یه خواسته رو زیاد میفرستید ابتدا در مدار منطبق با خواسته قرار میگیرین و سپس کائنات سفارشات رو بهتون نشون میده و هرچقدر توی این مسیر با ایمان و باور درست قدم بردارین باعث میشه تجربه ی واقعی از جذب خواسته تون رو به صورت فرکانسی ایجاد کنید

 

اگه خواستی به محصولاتی دسترسی داشته باشی که فرکانسیک هستند و 7لایه و درهر بروزرسانی بهتر و قدرتمندتر میشن بهت توصیه میکنم به سایت لیمبیکسا سر بزنی. امیدوارم از این مطالب لذت برده باشید  و اگرم دوست داشتین میتونم شما رو با بخش دعوت به همکاری سایت آشنا کنم تا از این محصولات قدرتمند بتونی کسب درآمد کنی

 

 

آموزش نصب دستگاه NVR


آموزش نصب دستگاه NVR

 

برای خیلی از افرادی که با دوربین های شبکه یا دیجیتال کار نکرده اند نصب دستگاه NVR سخت به نظر می رسد اما نصب دوربین بر روی آن در صورتی که با منوهای دستگاه آشنا باشید بسیار ساده است. از انجایی نصب دوربین های شبکه در بین NVRهای متفاوت کمی تفاوت دارد اینجا در مورد اصول کلی آن صحبت خواهیم کرد و در صورت امکان بعدها به صورت مجزا طریقه نصب هر برند از NVR را شرح خواهیم داد.

اطلاعات مرتبط

در صورتی که نیاز به اطلاعاتی در رابطه با دستگاه NVR داشتید میتوانید به مقالات زیر مراجعه کنید.

  • دستگاه NVR چیست؟
  • مقایسه دستگاه NVR و سرور در سیستم مداربسته شبکه
  • اجزای اصلی سیستم مداربسته شبکه
  • دوربین مداربسته شبکه

نکات مهم پیش از نصب NVR

پیش از نصب NVR یا در هنگام انتخاب آن باید به چند نکته توجه کنید که در اینجا به انها می پردازیم:

  • NVRها ممکن است به تعداد دوربین های قابل پشتیبانی پورت نداشته باشند. مثلا یک NVR هشت کانال ممکن است چهار پورت مستقل داشته باشد. در این صورت شما باید از یک سوئیچ برای اتصال بقیه دوربین ها به NVR استفاده کنید.

 

  • در سیستم مداربسته شبکه برخلاف سیستم مداربسته انالوگ دستگاه NVR نمیتواند تمامی مدلها و برندهای دوربین را پشتبانی کند. معمولا NVRها تمامی مدل های دوربین هم برند خود را پشتیبانی می کنند مثلا NVR برند Hikvision میتواند تمامی دوربین های این برند را پشتیبانی کند اما الزاما نمیتواند همین کار را در مورد همه دوربین های دیگر برندها انجام دهد. پس پیش از انتخاب آن در مورد مدلهای دوربین قابل پشتیبانی این NVR اطلاعات به دست اورید.

 

  • NVRها در دو نوع ساده و POE ساخته می شوند. در صورت POE بودن دستگاه NVR شما نیازی به تغذیه دوربین ها نخواهید داشت و انها از طریق کابل شبکه تغذیه می شوند (به شرط POE بودن دوربین ها). قیمت دستگاه های POE بیشتر از NVRهای عادی است.

 

  • هر دستگاه NVR دارای یک پهنای باند قابل پشتیبانی محدود است. یعنی حجم محدودی از اطلاعات در این دستگاه انالیز می شود. در صورتی که شما تعداد زیادی دوربین با کیفیت را به دستگاه وصل کنید ممکن است با مشکل رو به رو شوید. پس پیش از انتخاب NVR پهنای باند مورد نیاز برای دوربین ها را محاسبه کرده و NVR را مطابق با آن انتخاب کنید.


(برای محاسبه پهنای باند مورد نیاز به صفحه محاسبه هارد دیسک و پهنای باند دوربین مداربسته مراجعه کنید)

نحوه نصب

پیش از نصب NVR شما باید دوربین های خود را کابل کشی کرده باشید. در صورتیکه میخواهید دوربین ها را به صورت POE تغذیه کنید باید از NVR دارای خروجی POE استفاده کنید. در این صورت دیگر نیازی به کابل کشی برق برای دوربین ها نخواهد بود.
همانطور که گفته شد دستگاه های NVR معمولا کمتر از تعداد دوربین های قابل پشتیبانی پورت دارند. مثلا ممکن است دستگاه NVR هشت کانال شما چهار پورت مجزا داشته باشد. در این صورت برای اتصال چهار دوربین دیگر باید از یک سوئیچ چهار پورت استفاده کرده و از طریق سوئیچ دوربین ها را به پورت شبکه اصلی دستگاه وصل کنید(این پورت جدا از پورتهای عادی دستگاه است).
از این طریق شما میتوانید حجم کابل کشی خود را به شدت کاهش دهید. برای مثال چهار دوربین مداربسته نزدیک به دستگاه را به صورت مستقیم به دستگاه وصل کرده و در مورد دوربین های دور، انها به سوئیچ وصل کرده و از طریق یک کابل به NVR وصل کنید. (این کار حجم کابل کشی شما به ویژه در پروژه های بزرگ به شدت کاهش می دهد.)
کابلهای شبکه موجود را با توجه به نوع کابل سوکت بزنید. (در رابطه با طریقه شدن سوکت شبکه در مطلبی جداگانه به شما اموزش میدهیم)

مراحل نصب

  • دستگاه NVR را روشن کنید.
  • سوکت های شبکه را به دستگاه وصل کنید. در صورتی که NVR شما تنها یک پورت دارد باید تمامی دوربین ها را از طریق سوئیچ به دستگاه وصل کنید. در صورتی که تعداد پورتهای شبکه بیش از یک عدد است، پورت های کنار هم برای اتصال مستقیم دوربین ها و تک پورت جداگانه برای اتصال به شبکه و سوئیچ است.

 

 

 

معرفی بهترین لینکدونی تلگرام [+2 میلیون عضو فعال


معرفی بهترین لینکدونی تلگرام [+2 میلیون عضو فعال]

این روزها تلگرام، به محبوب‌ترین پلتفرم ارتباطی در سراسر جهان، تبدیل شده است و مثل یک ابزار جادویی، ارتباطات الکترونیکی را سریع‌تر و با کیفیت‌تر کرده است.

اگر شما هم از تلگرام استفاده می‌کنید، بی‌شک به عضویت در یک لینکدونی مفید و فعال نیاز دارید، در این مطلب، بهترین کانال لینکدونی تلگرام، خدمت شما معرفی می‌شود.

 

n3_djoh.jpg

 

 

کانال لینکدونی تلگرام چیست؟

لینکدونی‌ها اصولا کانال‌های تلگرامی هستند که در آن‌ها لینک بهترین گپ‌ها و کانال‌های تلگرامی، قرار داده می‌شود و یک راه عالی، برای پیدا کردن گپ‌ها یا کانال‌های آموزشی مورد نیاز، محسوب می‌شوند.

 

مخاطبین لینکدونی‌ها چه کسانی هستند؟

طرفداران لینکدونی‌ها به دو دسته کاربران عادی تلگرام که به دنبال کانال‌ها و گروه‌های آموزنده هستند و مدیران تلگرامی که هدف افزایش ممبر گروه یا کانال خود را دارند، تقسیم می‌شود.

 

بهترین کانال تلگرام لینکدونی کدام است؟

لینکدونی یاسی، با داشتن بیش از 2 میلیون عضو فعال، بهترین کانال لینکدونی تلگرام است، که می‌توانید با عضویت در آن، به دریایی از مفیدترین لینک‌ها در تلگرام، دسترسی داشته باشید و لذت ببرید.

چرا لینکدونی یاسی، بهترین لینکدونی تلگرام است؟

لینکدونی یاسی، یک کانال فوق العاده است و تمام نیازهای شما از داشتن یک لینکدونی بدون نقص را برآورده می‌کند، با یاسی، گویا در کانال‌هال تلگرامی زیر نیز عضو شده اید‌!

  • کانال لینکدونی مشهد

مشهد، یکی از کلان شهرهایی است که گروه‌ها و گپ‌های تلگرامی به شدت فعالی دارد، لینکدونی یاسی، هر روزه لینک بهترین گپ‌ها‌ و کانال‌های تلگرامی مشهد را انتشار می‌دهد.

  • کانال لینکدونی کرج

اگر به دنبال یک لینکدونی فعال هستید که بتوانید از طریق آن، بهترین کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی کرج، دسترسی داشه باشید، لینکدونی یاسی را از دست ندهید.

  • کانال لینکدونی تهران

به هیچ وجه نمی‌توان از اهیمت بالای گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی در پایتخت چشم پوشی کرد، ساکن هر نقطه از کشور هم که باشید عضویت در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی، از نان شب نیز برای شما واجب‌تر است.

 

مزایای عضو شدن در بهترین کانال لینکدونی تلگرام چیست؟

عضویت در یک لینکدونی فعال و به روز، بسیاری از کارها را برای شما در دنیای تلگرام، ساده‌تر می‌سازد و شما را از شر دردسرهای پیدا کردن لینک کانال یا گروه مورد نیازتان، آسوده می‌سازد.

همچنین اگر ادمین کانال یا گروه خاصی در تلگرام هستید می‌توانید به سادگی با عضویت در لینکدونی یاسی، درخواست اشتراک گذاری لینک و افزایش ممبر داشته باشید.

برخی از مهم‌‌ترین دلایلی که عضویت در لینکدونی یاسی را واجب می‌کند، به شرح زیر است:

  1. فعال‌ بودن 24 ساعته کانال
  2. عدم وجود تبلیغات مزاحم
  3. اشتراک لینک با هزینه مناسب
  4. بازدهی 100% کانال
  5. رعایت قوانین اخلاقی
  6. وجود بهترین لینک‌های تلگرام و ...

 

سخن پایانی

اگر شما دوست دارید که در بهترین کانال لینکدونی تلگرام، با داشتن بیش از صدها هزار عضو فعال عضو شوید، پیشنهاد می‌کنیم، عضویت در لینکدونی یاسی را از دست ندهید.

https://linkdoooni.ir/